×
×
جدیدترین‌‌ها

آخرین خبر از راه‌آهن میانه-اردبیل

  • کد نوشته: 65509
  • اردیبهشت 8, 1402
  • معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت که پیشرفت کلی زیرسازی پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل به ۹۳.۶ درصد رسیده است.
    آخرین خبر از راه‌آهن میانه-اردبیل

    نخست نیوز : عباس خطیبی درباره اتصال اردبیل به شبکه ریلی گفت: پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راه‌آهن میانه – اردبیل – پارس آباد است که با هدف اتصال استان اردبیل و عبور قطارهای مسافری، باری با مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان به طول حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در راه‌آهن میانه – تبریز شروع و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل می‌شود.

    وی ادامه داد: سرعت این طرح، حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال اول بهره‌برداری از این پروژه، ۶۰۰ هزار نفر مسافر و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار پیش‌بینی شده است.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های انجام‌شده در طرح تا کنون (شامل صورت وضعیت‌ها، خرید مصالح، تملک، مطالعات و …) بالغ بر ۳۷ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال (معادل ۳۷۵۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) است. همچنین مجموع کل مطالبات پیمانکاران و مشاوران طرح مبلغ ۱۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال است.

    خطیبی همچنین درباره میزان پیشرفت این پروژه توضیح داد: در حال حاضر درصد پیشرفت طرح در فاز بهره‌برداری در بخش‌های مختلف شامل ۹۳.۶ درصد در زیرسازی، ۸۱ درصد در ساختمانی و ۶۵.۲۰ درصد در روسازی است که مجموع پیشرفت این پروژه را به ۸۸.۰۲ درصد می‌رساند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *