×
×
جدیدترین‌‌ها

هدیه پوتین به کره شمالی، ساخت کره جنوبی بود

  • کد نوشته: 101857
  • تیر 16, 1403
  • تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد لیموزینی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هدیه داده با قطعات ساخت کره‌جنوبی ساخته شده است.
    هدیه پوتین به کره شمالی، ساخت کره جنوبی بود

    به گزارش نخست نیوز، پوتین این خودرو را هنگام سفر به کره‌شمالی به کیم جونگ اون هدیه داد. این خودرو لیموزین رسمی دولت روسیه است که در سال ۲۰۱۸ با دستور پوتین طراحی شد و توسط کارخانه آئوروس تولید می‌شود.

    به گزارش دنیای اقتصاد، تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان داده که کارخانه آئوروس بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ برای ساخت این ماشین قطعاتی دست‌کم به ارزش ۳۴میلیون دلار از کشورهای دیگر وارد کرده است. ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون با لیموزین آئوروس رانندگی کردند.

    تحقیق رویترز نشان داده که آئوروس برای ساخت ماشین علاوه بر قطعات خودرو برای کارخانه‌اش حسگر، سیستم‌های کنترل و دستگاه جوش از کره جنوبی وارد کرده است. ارزش این واردات حدود ۱۵میلیون و ۵۰۰هزار دلار برآورد می‌شود. قطعات دیگری هم از چین، هند، ترکیه، ایتالیا و چند کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا وارد شده است.

    کیم جونگ اون زمستان گذشته کره جنوبی را دشمن شماره‌‌یک کره شمالی خواند و اعلام کرد که رابطه مسالمت‌آمیز بین این دو کشور غیرممکن است. در جریان سفر ولادیمیر پوتین، او و کیم جونگ اون، نوبتی با خودرو رانندگی کردند و فیلمی از آنها هنگام شوخی و گپ‌زدن در ماشین منتشر شد. خبرگزاری رویترز می‌گوید با اینکه روسیه تلاش می‌کند پس از حمله به اوکراین، تاثیر تحریم‌های غرب بر این کشور را کم کند، اما صنایع روسیه هنوز تا حد زیادی به فناوری‌های غربی نیاز دارند.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *