×
×
جدیدترین‌‌ها

گرامی داشت روز قلم در مراسم از رونمایی از کتاب دکتر احمد روحانی

  • کد نوشته: 101869
  • تیر 16, 1403
  • انجمن نویسندگان اهل قلم خراسان به بهانه رونمایی از کتاب دکتر احمد روحانی و جمعی از همکاران ایشان روز قلم را هم گرامی داشتند.
    گرامی داشت روز قلم در مراسم از رونمایی از کتاب دکتر احمد روحانی

     نخست نیوز، علی ارباب _این جلسه در تاریخ جهارشنبه ۱۳ تیرماه در محل مجتمع امام رضا ع پارک ملت مشهد برگزار شد .ابتدا استاد جواد نعیمی از نویسندگان پیشکسوت و از اعضای انجمن درباره جایگاه قلم و نقش آن در تمدن و زندگی بشر امروز سخنان ارزشمندی ایراد نمودند .

    او گفت اگر در قرآن به قلم سوگند یاد می شود از این بابت است که قلم خزانه دار دانش و بیداری اندیشه به شمار می آید، چراکه قلم و نوشته از عظیم ترین نعمت های الهی است که خداوند برای تعالی بخشی افکار بشر و هدایت او قلم را مورد تاکید و تایید خود قرار داده است.

    در ادامه نشست محمد حقیقت خواه دبیر انجمن نویسندگان اهل قلم خراسان بر اهمیت نویسندگان و شاعران در آگاهی بخشی و هدایت جامعه در مسیر دانایی و فرصت سازی برای بار ور ساختن اندیشه و تفکر تاکیید کرد.

    او گفت نویسندگان و شاعران شجاع ترین و بخشنده ترین انسان ها در جامعه هستند چرا که آنچه را می دانند به بقیه بدون هیچ منتی می اموزند و در این مسیر هم هیچ چشم داشتی ندارند.

    او گفت شاعران و نویسندگان انسانهای خود خواهی نیستند چرا که تمام دغدغه ی آنها سود رساندن به دیگران است واین ها فقط دنبال یک فرصت طلایی هستند بتوانند با نوشته ویا شعر خودشان به دیگران آگاهی به بخشند و در انها تاثیر گذار باشند.

    همچنین حقیقت خواه گفت نویسندگان و شاعران شجاع ترین افراد جامعه هستند چرا که آنها همانطور که فکر می کند و می اندیشند می نویسند آنها باور ها و افکار خود را مکتوب می کنند و به چاپ می رسانند و به جامعه عرضه میکنند.

    انها وظیفه خود میدانند که دست مخاطبین خود را بگیرند و پیامبر گونه آنها را تا سر چشمه دانایی هدایت بکنند.

    در پایان آقای دکتر احمد روحانی نویسنده کتاب “آب ؛ رویکرد اقتصادی” پیرامون کتاب خودشان توضیحاتی ارائه داد و از تلاش دیگر همکارانش در مسیر تحریر این کتاب قدردانی کرد.

    در مرحله پایانی از طرف دبیر انجمن نویسندگان به ۲۵ نفر از اعضای فعال هدایایی به رسم یادبود و قدردانی اهدا شد.
    و همچنین شاعران حاضر در جلسه اشعار خود را که در منزلت قلم سروده بودند قرائت نمودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *