×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان بیان کرد:
معدن، محرک اقتصادی کشور و باعث ایجاد اشتغال پایداراست

  • کد نوشته: 101853
  • تیر 16, 1403
  • مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان گفت : امروز معدن در سطح دنیا نقش بسیار مهمی در تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار دارد و به عنوان محرک اقتصادی تلقی می شود .
    معدن، محرک اقتصادی کشور و باعث ایجاد اشتغال پایداراست

    به گزارش نخست نیوز، سرورهادیان– ” علی رسولیان   ” افزود :در افق ۱۴۰۴  سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری, حوزه معدن و صنایع معدنی‌ موردتوجه ویژه ای است. همچنین سند چشم انداز در این حوزه ظرفیت ۵۵ میلیون تن تولید فولادرا جزو اهداف برنامه عنوان نموده وخوشبختانه کشور به این چشم انداز خواهد رسید.

    وی تاکید کرد: برای این موضوع باید حداقل ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن تامین شود و زنجیره‌های فولاد از معدن استخراج و کنسانتره، گندله، احیا، ذوب و سایر فرایندهای تولید به درستی انجام شود تا ما به این ظرفیت برسیم .

    مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف با اشاره به آن که اگر بتوانیم این زنجیره‌ها رابا تکنولوژی، فناوری و علم در سطح دنیا تکمیل و ترکیبش کنیم  بطور قطع می‌تواند باعث پیشرفت کشورشود. از طرفی با توجه به اینکه ما مزیت نسبی بالایی در این زمینه داریم در این راستا یکی از مناطقی که خیلی مهم است ، منطقه سنگان در استان خراسان رضوی می باشد  که تقریبا ۳۰ درصد ظرفیت سنگ آهن کشور را در خودش قرار داده و درحال حاضر ۱۲ و نیم میلیون تن کنسانتره و ۱۲ و نیم میلیون تن گندله در منطقه تولید می‌شود .

    رسولیان تصریح کرد: از این رو دو هدف گذاری با مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه انجام داده ایم ؛یکی زنجیره فولاد در استان خراسان رضوی است  و دیگر آن که منطقه را  برای سرمایه گذاری های جدید مطالعه کنیم.

    وی یادآور شد: برای آن که  بتوانیم محصول نهایی را در منطقه تولید کنیم  وهم به کشورهای افغانستان و آسیای میانه صادرات کنیم باید برای نیازهای منطقه که بتواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد  از این رو باحذف هزینه های حمل و نقل تا مناطق مرکزی کشور،  هزینه هارا کاهش دهیم.

    رسولیان ادامه داد: موضوع دوم ایجاد انجمن فولاد در منطقه و انجمن صنایع فولاد در استان خراسان رضوی است که بتواند با همگرایی بین بخش‌های مختلف در توسعه صنعت موفقیت هایی را داشته باشد.

    مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان تصریح کرد: نمایشگاه صنعت و معدن مشهد بسیار خوبی بود و واحدهای توانمند و تراز اول کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی حضور داشتند .شرکت‌هایی که بخصوص  ازمنطقه سنگان فعالند و بخش مهمی از زنجیره فولاد را تامین می‌کنند در این نمایشگاه حضور داشتند .مثل شرکت‌های زیر مجموعه فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، نیشابور و …که به هر حال اجزای مهمی از زنجیره فولاد هستند .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *