×
×
جدیدترین‌‌ها

مشاور رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس،
6000 خیر مدرسه ساز زن در کشور داریم

  • کد نوشته: 101877
  • تیر 16, 1403
  • مشاور رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در امور بانوان خیر مدرسه ساز گفت: خیرین مدرسه ساز، امسال نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان تعهد داده اند که 25 درصد از این رقم را بانوان متعهد شده اند.
    6000 خیر مدرسه ساز زن در کشور داریم

    به گزارش نخست نیوز، خدیجه نیزاری، مشاور رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس در امور بانوان خیر مدرسه ساز ، در گفت و گو با رکنا گفت: نزدیک به 30 هزار خیر مدرسه ساز در کشور داریم که از این تعداد، حدودا 6 هزار خیر مدرسه ساز زن در کشور داریم که حداقل یک مدرسه ساخته اند.

    نیزاری در ادامه تاکید کرد: زنانی که کمک های جانبی می کنند ولی در آمار خیرین مدرسه ساز قرار نمی گیرند تعداد خیلی بیشتری را شامل می شوند. برای مثال، دختر شهیدی داریم که یک النگوی طلا داشت و آن را برای مدرسه سازی اهدا کرد.

    وی در ادامه گفت: در مسیر سوق دادن افراد به سمت کمک به ساخت مدرسه ، اطلاع رسانی بسیار مهم است. کمک در این مسیر به معنای کمک به پیشرفت علم و کاستن از جهل است. در واقع ساخت هر مدرسه، مساوی با بستن چندین زندان است.

    مشاور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در امور بانوان خیر مدرسه ساز افزود: بسیاری از افرادی که بدون فرزند هستند و وارثی برای اموال خود ندارند و نمی دانند با اموالشان چه کار کنند، می توانند وارد مسیر مدرسه سازی شوند. خیر مدرسه ساز، با فروش اموال خانم صدوقی که حدودا 5 سال پیش فوت کرده بودند و در زمان حیات، اموالشان را به سازمان نوسازی برای ساخت مدرسه بخشیده بودند، اخیرا 6 پروژه نیمه تمام مدرسه سازی بزرگ به مرحله بهره برداری رسید. همچنین افرادی که خارج از ایران هستند و دوست دارند کاری برای ایران انجام داده باشند و نبودنشان را جبران کنند نیز می توانند در مسیر مدرسه سازی پیش قدم شوند و کمک کنند.

    وی در پایان با اشاره به اینکه خیلی از زنان مهریه هایشان را برای مدرسه سازی بخشیده اند، گفت: خیرین مدرسه ساز، امسال نزدیک به 12 هزار میلیارد تومان تعهد داده اند که 25 درصد از این رقم را بانوان متعهد شده اند.

    منبع رکنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *