×
×
جدیدترین‌‌ها

شمخانی: هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه قائل نیستیم

  • کد نوشته: 62902
  • فروردین 7, 1402
  • محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر که به تهران سفر کرده است عصر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و منطقه ای با وی گفت‌وگو کرد.
    شمخانی: هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه قائل نیستیم

    به گزارش نخست نیوز ، شمخانی در این دیدار با اشاره به سطح و کیفیت مناسب روابط دو کشور در حوزه های مختلف اظهارداشت: لازم است با رفع موانع موجود، سطح همکاری های تجاری و بازرگانی و همچنین فعالیتهای مشترک در زمینه اجرای پروژه های زیر ساختی، متناسب با تعاملات سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

    شمخانی: هیچ محدودیتی برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه قائل نیستیم

    دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رییسی پیگیری می شود، توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی بوده و ما قائل به هیچگونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.
    وی با قدردانی از تلاش موثر امیر قطر و دولت این کشور و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد پرونده های منطقه ای و بین المللی افزود: روابط برادرانه و سازنده تهران و دوحه می تواند به عنوان الگویی قابل تعمیم در مناسبات با سایر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.
    شمخانی در پایان گفت: برخی کشورهای فرامنطقه ای با سوء استفاده از رخدادهای مشکوک بدنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها شمخانی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *