×
×
جدیدترین‌‌ها

نماینده آمریکا در سازمان ملل: اخراج روسیه از شورای امنیت فعلا امکان‌پذیر نیست

  • کد نوشته: 40817
  • اردیبهشت 18, 1401
  • نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر امکان لغو عضویت دائم روسیه در شورای امنیت و گرفتن حق وتو از این کشور وجود ندارد.
    نماینده آمریکا در سازمان ملل: اخراج روسیه از شورای امنیت فعلا امکان‌پذیر نیست

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از روسیا الیوم، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه “بی بی سی” اعلام کرد؛ کاملاً دیدگاه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را درک می کنم و می‌دانم که شورای امنیت سازمان ملل به نظر او کند عمل کرده است، من همچنین از درخواست کی‌یف برای بررسی مجدد وضعیت روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل مطلع هستم، اما روسیه یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل است و من چشم انداز تغییر این وضعیت را اکنون به هیچ وجه نمی‌بینم.

    وی گفت در حال حاضر امکان اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد اما تاکید کرد که کشورش به تلاش‌های خود جهت منزوی‌تر ساختن روسیه ادامه خواهد داد.

    باید خاطر نشان کرد که روسیه به همراه آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل می‌دهد. اعضای دائم شورای امنیت حق استفاده از مکانیسم “وتو” را در تصمیمات این شورا در اختیار دارند.

    از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا تحریم‌های شدیدی را علیه این کشور گسیل کرده‌اند.

    در همین زمینه واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تلاش غرب برای تعلیق و اخراج عضویت مسکو در نهادهای بین‌المللی همچون شورای حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل را “بی سابقه” دانست.

    نبنزیا گفت: تصور کاری که غرب و دیگران علیه روسیه می‌کنند و به دنبال حذف آن از نهادهای بین المللی در جهان هستند، غیرممکن است.

    وی افزود، “این اقدامات نه مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین را تسهیل و نه تحریک می‌کند.”

    نبنزیا همچنین نوع نگرش به روس‌ها در اروپا را “غیرقابل تصور” دانست و بر عدم تنفر از اوکراینی‌ها در روسیه تاکید کرد.

    برچسب ها اوکراین روسیه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *