×
×
جدیدترین‌‌ها

پوتین، گوترش را هم آن سر میز معروفش نشاند

  • کد نوشته: 39887
  • اردیبهشت 9, 1401
  • میز معروف و طویل کاخ کرملین این بار برای دیدار ولادیمیر پوتین و آنتونیو گوترش گردگیری شد.
    پوتین، گوترش را هم آن سر میز معروفش نشاند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در آن سوی این میز سفید چهار متری با اشخاص مهمی دیدار کرده است، از جمله امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه.

    ماکرون در آن زمان گفت که به دلیل امتناع از انجام تست کرونای روسی، صندلی‌اش را در آن سوی این میز طویل قرار دادند. این رئیس‌جمهوری فرانسه می‌ترسید که روس‌ها به بهانه آزمایش کرونا، به دنبال سرقت دی‌ان‌ای او باشند.

    گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که پوتین در دوران کرونا خیلی درگیر سلامت خود بوده است و ممکن است این میز بزرگ برای کاهش خطر ابتلای او به کرونا باشد. برخی نیز معتقدند که پوتین از این میز برای قرار دادن خود در موضع قدرت در ملاقات با میهمانانش استفاده می‌کند.

    بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز در ماه فوریه، یک شرکت ایتالیایی و یک شرکت اسپانیایی همزمان اعلام کرده‌اند که سازنده این میز هستند. و هنوز مشخص نیست که واقعا این میز ساخت کجاست.

    ولادیمیر پوتین و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در روز سه‌شنبه در حالی برای گفت‌وگو درباره حمله روسیه به اوکراین با یکدیگر دیدار کردند، که تلاش‌های مکرر گوترش برای برقراری آتش‌بس با شکست مواجه شده است.

    گوترش همچنین با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و در آن، بار دیگر خواستار ایجاد دالان‌های بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان از مناطقی از دونباس شد که درگیر نبردهای شدید هستند.

    روسیه در سازمان ملل به دردسر افتاده است، چرا که اعضای آن مکررا مسکو را برای حمله به اوکراین مورد انتقاد قرار می‌دهند. در اوایل ماه جاری، مجمع عمومی سازمان ملل رای به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر این سازمان داد، اما دقایقی بعد روسیه اعلام کرد که از عضویت در این شورا استعفا می‌دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *