×
×
جدیدترین‌‌ها

اوکراین به نیروهای خارجی اجازه پیوستن به مانورهای نظامی 2022 را داد

  • کد نوشته: 27715
  • آذر 24, 1400
  • پارلمان اوکراین پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به نیروهای خارجی اجازه می‌دهد تا در رزمایش در قلمروی این کشور در سال آتی میلادی شرکت کنند.
    اوکراین به نیروهای خارجی اجازه پیوستن به مانورهای نظامی 2022 را داد

    به گزارش نخست نیوز ،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی پارلمان اوکراین احتمالا باعث خشم دولت روسیه می‌شود.

    بر اساس این پیش نویس که به تایید ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین رسیده، دولت کی‌یف در سال آتی میلادی ۱۰ رزمایش بزرگ خواهد داشت.

    اوکراین که عضوی از ناتو نیست همکاری نظامی خود را با کشورهای غربی در حالی افزایش داده که افزایش فعالیت‌های خصمانه از سوی روسیه و نیروهای نیابتی‌اش خطر بروز جنگ را بین دو کشور شدت بخشیده است.

    دولت کی‌یف، روسیه را به استقرار ۹۰ هزار سرباز در سراسر مرز مشترک دو کشور متهم کرده است. مسکو اما می‌گوید این اقدام کاملا ماهیت دفاعی دارد و این کشور حق دارد تا از قلمروی خود دفاع کند.

    در این میان، معاون وزیر دفاع اوکراین نیز پیش از رای‌گیری به پارلمان گفت که ۲۱ هزار سرباز اوکراینی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرنسل نظامی از آمریکا، انگلیس، لهستان، رومانی و سایر کشورها قرار است در مانورهای نظامی دریایی، زمینی و هوایی شرکت کنند.

    وی افزود:‌ برگزاری چنین رزمایش بین‌المللی در قلمروی اوکراین به تقویت ظرفیت‌های دفاع ملی و حمایت از اقدامات سیاسی و دیپلماتیک به منظور حفظ ثبات در منطقه کمک می‌کند.

    برچسب ها اوکراین روسیه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *