×
×
جدیدترین‌‌ها

مجمع عمومی سازمان ملل؛
فرصت مغتنمی برای گفت‌وگوهای چند جانبه و دیدگاههای ایران

  • کد نوشته: 20195
  • شهریور 31, 1400
  • یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است که بتوان در کمترین زمان بیشترین بهره برداری را از طریق ملاقات ها با مقامات و یا گفت وگوهای چند جانبه در مسائل مختلف اعم از منطقه ای و بین المللی داشت.
    فرصت مغتنمی برای گفت‌وگوهای چند جانبه و دیدگاههای ایران

    به گزارش نخست نیوز ، حسن بهشتی پور ، درباره حضور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و استفاده از ظرفیت های این سازمان و شرکت کنندگان، گفت: معمولا مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است برای همه کشورها از جمله ایران که در سه بخش از آن استفاده کند. نخست اینکه سخنرانی رسمی است که معمولا در عالی ترین سطح کشورها نقطه نظرات بیان می شود و آخرین تحولات بین المللی و منطقه ای مطرح می گردد و این مسئله برای وزیر امور خارجه کشور ما نیز فرصتی است که از آن استفاده کند.

    وی افزود: نکته دیگر فرصتی است که در حاشیه مجمع، کنفرانس های متعددی از جمله در زمینه خلع سلاح، آب و هوا و … برگزار می شود و ایران هم می‌تواند فعالانه در این کنفرانس ها شرکت کرده و دیدگاه های خود را مطرح کند.

    این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مقامات در این مجمع شرکت می کنند گفت وگوهای دو جانبه فرصت مغتنمی است که با کمترین هزینه و پروتکل تشریفاتی این گفت‌وگوهای دو یا چند جانبه برگزار شود و حتما هم وزیر خارجه کشورمان با همتایان خود یا حتی مقامات بالاتر دیدار کرده و در مورد مسائل دو جانبه و منطقه ای گفت وگو می‌کند که در کمترین فرصت می تواند بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

    بهشتی پور در ادامه اظهار کرد: برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی و یا گفت‌وگوهای اختصاصی حتما می تواند در بیان دیدگاه های کشور ما موثر باشد، به ویژه اینکه آقای امیر عبداللهیان به عنوان نماینده ایران و اولین سفر خود به عنوان وزیر خارجه در نیویورک حضور دارد و طبیعتا مورد توجه خبرنگاران خواهد بود. طبیعتا ایشان پیش بینی های لازم را هم در این زمینه داشته و خود را آماده کرده اند.

    وی در پایان گفت: تیم رسانه ای قوی می تواند برنامه ریزی برای انجام دیدارها با افراد موثر و یا گفت وگوهای اختصاصی بسیار کمک کننده باشد، زیرا وزیر خارجه یک کشور می تواند در این برنامه ها تصویرسازی از کشور را به خوبی نشان دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *