×
×
جدیدترین‌‌ها

نشست امروز واشنگتن و شرکای کلیدی آن درباره افغانستان همزمان با نشست شورای امنیت

  • کد نوشته: 18256
  • شهریور 8, 1400
  • وزرای خارجه آمریکا و چند کشور دیگر امروز دوشنبه ویدئو کنفرانسی را درخصوص آخرین تحولات در افغانستان و گام‌های بعدی در این پرونده برگزار می‌کنند.
    نشست امروز واشنگتن و شرکای کلیدی آن درباره افغانستان همزمان با نشست شورای امنیت

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد، وزیران خارجه چندین کشور امروز در یک ویدئو کنفرانس برای بحث در مورد مراحل بعدی در افغانستان شرکت خواهند کرد، این درحالی است که تخلیه کارمندان و شهروندان آمریکایی از کابل وارد آخرین مرحله خود شده است.

    وزارت خارجه آمریکا در این یبانیه اعلام کرد: “شرکت کنندگان در مورد رویکرد هماهنگ در روزها و هفته‌های آینده بحث خواهند کرد.”

    این نشست بین واشنگتن و “شرکای کلیدی” آن در آستانه خروج ارتش ایالات متحده از افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ و بیش از دو هفته پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان برگزار می‌شود.

    نمایندگانی از فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، ترکیه، قطر، اتحادیه اروپا و ناتو در مذاکرات شرکت خواهند کرد.

    در این بیانیه آمده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، پس از این نشست برای ارزیابی اقدامات اخیر آمریکا در افغانستان صحبت خواهد کرد.

    این نشست یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا العام کرد حمله “دفاعی” را با هدف “از بین بردن تهدید قریب الوقوع” فرودگاه کابل انجام داد.

    روز شنبه ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از حمله روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت درباره حمله‌ای جدید هشدار داد.

    همزمان امروز نشست اعضای دائم شورای امنیت در مقر سازمان ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان برگزار می‌شود.

    پیش از این فرانسه از طرح مشترکی با انگلیس برای ایجاد منطقه امن در کابل خبر داد.

    رئیس جمهوری فرانسه در صحبتهایش توضیح داد که چنین منطقه امنی موجب ایجاد یک چارچوب برای سازمان ملل برای اقدام در صورت اضطرار می‌شود. ماکرون همچنین گفت که فرانسه در عملیات‌های حمل و نقل هوایی روی کمک قطر حساب می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *