×
×
جدیدترین‌‌ها

بیماری مسری افزایش نرخ کالاها و خدمات

  • کد نوشته: 108871
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • سرعت تغییر و افزایش نرخ کالاها و خدمات در کشور لحظه‌ای است و این پدیده در افکار اجتماعی به یک بیماری مسری تبدیل‌شده است سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفته : به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، لبنیات را به عراق و افغانستان و پاکستان صادر می‌کنیم او گفته صنایع لبنی بر اساس روال، سالی یک‌بار افزایش قیمت دارند.
    بیماری مسری افزایش نرخ کالاها و خدمات

    به گزارش نخست نیوز، ابراهیم ناظمی_اگر قیمت جدید شیر خام ابلاغ شود علاوه بر۱۶ درصد ابتدایی، نرخ محصولات دوباره ( دوباره) افزایش می‌یابد!! به‌تازگی در سطح بازار هم همه اقلام خوراکی، مواد شوینده و حبوبات گران شده است!! وقتی از صاحب فروشگاه می‌پرسم چرا؟، می‌گوید: به خاطر گرانی نان !! میگم خوب گرانی نان که چیز مهمی نیست و هرسال باید گران شود اما چون دم عید نان را گران نمی‌کنند و وسط سال نان را گران کرده‌اند حالا، این بهانه موجب گرانی مجدد کالاها شده است؟! البته در کشور ما هر از چند گاهی یا به بهانه دستمزد کارگران، کالاها گران می‌شود.

    یا به بهانه شایعات افزایش نرخ بنزین، کالاها گران می‌شود.

    و یا به بهانه رشد نرخ مالیات و سایر خدمات و غیره ، که همه در حال سبقت گرفتن از هم ،در این مقوله هستند و بهانه گرانی را بر عملکرد دیگری سوار می‌کنند، حالا هم از گرانی طلا و خودرو خبر می‌رسد معلوم نیست در این کشور بالاخره چند فاکتور از تغییر قیمت‌ها، روی دیگر کالاها تاثیر می‌گذارد! اما حقیقت آن است که سرعت تغییر قیمت کالاها و خدمات از کارهای لحظه‌ای سیستم اجرای ، اقتصادی و اجتماعی و حتی خدمات فرهنگی کشور است، و همواره موجب تعجب و نیز نگرانی اقشار جامعه می گرد به‌طوری‌که همه تیغ به‌صورت یکدیگر می‌کشند و به‌اجبار پول زورازهم ،می‌گیرند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *