×
×
جدیدترین‌‌ها

بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان در مشهد

  • کد نوشته: 108829
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳
  • به همت اداره توسعه بازار و پروژه‌های پارک علم و فناوری خراسان و با هدف توزیع عادلانه حمایت‌های فناورانه در تمام استان سرکنسول دو کشور ترکمستان و پاکستان در مشهد از مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور بازدید کردند.
    بازدید سرکنسول کشورهای پاکستان و ترکمنستان در مشهد
    به گزارش نخست نیوز – حامد شجاع، نماینده پارک خراسان در حوزه توسعه بازار بین‌الملل در این باره گفت: یکی از رسالت‌های پارک حمایت از واحدهای فناور و نخبگان است و باتوجه به اینکه سیاست اصلی پارک توزیع عادلانه حمایت‌ها در تمام استان است سعی داریم با ایجاد مراکز رشد و حضور نمایندگان پارک روند خدمات رسانی را برای نخبگان و فناوران استان تسهیل گردانیم.
    وی افزود: معاونت پشتیبانی پارک خراسان نیز در همین راستا اقدام به توسعه بازار شرکت‌ها از طریق برگزاری تورهای بازدید کرده است.
    شجاع ادامه داد: در این برنامه دو کنسولگر کشورهای ترکمنستان و پاکستان در مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور حضور یافته و از چند واحد فناور و دانش‌بنیان شهرستان نیشابور بازدید کردند. مسعود اکبری معاون برنامه ریزی و توسعه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور نیز در این دیدار گفت: شهرستان نیشابور دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگی، کشاورزی و صنایع بزرگ است و در حدود 500 میلیارد صادرات در سال اخیر داشته ایم.
    وی ضمن تاکید در اهمیت برگزاری بازدیدهای بین‌الملل افزود: فعالیت‌ها و بازدیدهای این‌چنینی کمک بسیاری در ایجاد فضای تعاملی با کشورهای همسایه در جهت افزایش میزان صادرات خواهد داشت و کمک شایانی در حل مشکلات موجود در حوزه صادرات دارد. در ادامه مازیار ناظران، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر دستاوردهای نخبگان و فناوران مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور با وسعت 10 هکتار جزو معدود مراکز رشدی است که در آن شرکت‌های فناور می‌توانند اقدام به ساخت محل استقرار داشته باشد.

    وی بیان کرد : در حال حاضر حدود 50 شرکت فناور و 10 شرکت دانش‌بنیان در شهرستان عضو پارک علم و فناوری هستند و در حوزه‌های مختلف ملی و فراملی نقش آفرینی کرده اند. شایان ذکر است این بازدید با همکاری وزارت امورخارجه استان برنامه ریزی شد و در آن از 7 شرکت دانش‌بنیان بازدید شد.

    سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *