×
×
جدیدترین‌‌ها

اطلاعات جدید درباره حمله لبنان

  • کد نوشته: 107724
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • متخصص تحقیقات در شرکت نرم‌افزار «WithSecure» و مشاور جرائم سایبری یوروپل گفت: این پیجر‌ها احتمالا به نحوی تغییر یافتند تا این نوع انفجار‌ها را بتوانند ایجاد کنند. اندازه و قدرت انفجار نشان می‌دهد که فقط باتری نبوده است.
    اطلاعات جدید درباره حمله لبنان

    به گزارش نخست نیوز لبنان روز گذشته نیز شاهد انفجار دستگاه‌های ارتباطی بود. بر اثر حوادث دو روز گذشته تاکنون حداقل ۱۲ نفر شهید و حدود ۳ هزار نفر زخمی شده‌اند که از این میان حال ۳۰۰ نفر بحرانی گزارش شده است.

    ، بیمارستان‌های سراسر لبنان نیز به خط شده‌اند تا هزاران زخمی را مداوا کنند. در همین حال حزب‌الله لبنان متعهد به انتقام شد و اسرائیل را «کاملا مسوول» این حوادث تروریستی دانست.

    عضو کلیدی محور مقاومت تاکید کرد: «عملیات خود را برای حمایت از غزه، مردم و مقاومت» ادامه خواهد داد.

    پس از انفجار‌های همزمان پیجر‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله که باعث شهادت چندین نفر و زخمی شدن صد‌ها نفر در لبنان و سوریه شد، حزب‌الله می‌گوید به «عملیات خود برای حمایت از غزه، مردم و مقاومت» ادامه خواهد داد. این گروه لبنانی متعهد به انتقام شد؛ زیرا اسرائیل را «کاملا مسوول» حادثه تروریستی می‌داند که باعث شد حداقل ۳۰۰ نفر در وضعیت بحرانی قرار بگیرند.

    همچنین «فراس الابیض» وزیر صحت عامه لبنان در بیان آخرین آمار تلفات انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی «پیجر» اظهار کرد: حجم این حمله بزرگ بود و بیمارستان‌ها طی نیم ساعت نزدیک به ۲۸۰۰مجروح را پذیرش کردند.

    الابیض با بیان اینکه شمار شهدا با توجه به حجم حمله زیاد نبود، گفت: تاکنون ۱۲نفر طی این انفجار‌ها به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها، یک کودک ۸ساله و یک کودک ۱۱ساله وجود دارد. سی‌ان‌ان نیز در همین رابطه افزود که بیمارستان‌های سراسر لبنان به‌خط شده‌اند تا هزاران زخمی را مداوا کنند. اردن اعلام کرد آماده است «هرگونه کمک درمانی مورد نیاز را به بخش درمانی لبنان برای مداوای هزاران زخمی ارسال کند.»

    بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، وزیر بهداشت لبنان افزود که بیشتر آسیب‌ها به چشم، شکم، دست و چشم‌ها بود.

    تصاویر گرفته شده از بیمارستان‌های لبنان حاکی از صحنه‌های هرج و مرج‌گونه در کنار نیرو‌هایی است که با سرعت و دوان‌دوان در حال درمان و باندپیچی کردن زخمی‌ها هستند. بسیاری روی زمین دراز کشیده و در انتظار مداوا هستند. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که بسیاری از زخمی‌ها به بیمارستان‌های خارج از پایتخت و به حومه‌های جنوبی لبنان اعزام شده‌اند.

    «عروبه جمال» و «فردریکا مارسی» نیز در گزارش ۱۸سپتامبر در الجزیره نوشتند، به گفته تحلیلگران، انفجار انبوه پیجر‌ها در لبنان و سوریه که به‌طور گسترده به اسرائیل نسبت داده می‌شود، پرسش‌هایی را درباره این مساله برانگیخته که در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه «پایان بازی» ممکن است چه باشد.

    «میروا زونسزین» تحلیلگر ارشد اسرائیلی در گروه بین‌المللی بحران، به الجزیره گفت که حمله پیجری به لبنان چیزی بود که اسرائیل برای چندین ماه در دست اقدام داشت و در صورت مشکوک شدن حزب‌الله، خطر خنثی شدن آن می‌رفت. نگرانی از لو رفتن این اقدام و احتمال شناسایی آن از سوی حزب‌الله ممکن است ارتش اسرائیل را به انفجار‌های زودتر از موعد واداشته باشد؛ اما زونسزین می‌گوید: استراتژی اسرائیل به‌طور کلی نامشخص است؛ درحالی‌که بسیاری از مقامات امنیتی در اسرائیل بر این باورند که جنگ با لبنان عاقلانه نیست، اما «بسیاری در ارتش معتقدند که افزایش قدرت حزب‌الله قابل تحمل نیست.»

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *