×
×
جدیدترین‌‌ها

مذاکره فدراسیون والیبال برای جذب سرمربی خارجی

  • کد نوشته: 102037
  • تیر 18, 1403
  • پس از آن که تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها نمایشی ضعیف و دور از انتظار ارایه کرد، مسئولان فدراسیون در حال رایزنی هستند تا هر چه سریعتر گزینه مناسبی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند.
    مذاکره فدراسیون والیبال برای جذب سرمربی خارجی

    به گزارش نخست نیوز: تیم ملی والیبال ایران با هدایت «موریس موتا پائز» مربی گمنام برزیلی- فرانسوی در لیگ ملت‌های والیبال عملکرد بسیار ضعیفی داشت و در هفته‌های اول و دوم که هدایت تیم ملی برعهده این سرمربی بود؛ ملی‌پوشان در هفت مسابقه شرکت خوردند و همین موضوع باعث شد تا رئیس فدراسیون بعد از هفتمین شکست تیم ملی با این سرمربی، او را از هدایت تیم ملی برکنار کند. پس از پائز، هدایت تیم ملی به پیمان اکبری رسید و در هفته سوم ملی‌پوشان والیبال با اکبری به دو پیروزی مقابل آمریکا و هلند رسیدند اما در دو بازی باقی‌مانده باز هم شکست نصیب والیبال ایران شد. در نهایت تیم ملی والیبال ایران با ۱۰ شکست و دو پیروزی و قرار گرفتن در جایگاه پانزدهم رنکینگ جهانی به کار خود پایان داد و رؤیای حضور در المپیک پاریس هم نقش بر آب شد.

    عملکرد ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌ها باعث شد فدراسیون والیبال به دنبال جذب یک خارجی باشد؛ مربی که بتواند والیبال ایران را در طول یک پروسه بلندمدت تغییر دهد. البته پیش از مسابقات لیگ ملت‌ها هم فدراسیون والیبال با مربیان بزرگی همچون «بلنجینی» و «لورنزتی» مذاکره کرده بود اما به دلیل برخی مسائل این مذاکرات بی‌نتیجه ماند؛ حالا به نظر می‌رسد این بار فدراسیون والیبال عزم جدی برای جذب یک مربی مطرح و کارنامه‌دار دارد. در همین خصوص فدراسیون در حال مذاکره با چند مربی است که همگی جز مربیان تراز اول هستند و یکی از مربیان هم سابقه موفقیت در المپیک را هم دارد و در حال حاضر تیمش را برای حضور در المپیک پاریس آماده می‌کند.

    امیرحسین منظمی دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت مذاکره فدراسیون والیبال برای جذب سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: چندین گزینه مدنظر فدراسیون والیبال است و در حال رایزنی با آن‌ها هستیم. اما گزینه‌ای مدنظر فدراسیون است که کل سال را با تیم ملی ایران همراه باشد و از او بتوانیم در رده‌های پایین هم استفاده کنیم. تمام تلاش ما این است که چنین سرمربی برای هدایت تیم ملی والیبال ایران جذب کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم. با توجه به اینکه مذاکرات ما ادامه دارد و هنوز به قطعیت هم نرسیدیم، اسم کسی را نمی‌توانم بیاورم.

    وی ادامه داد: هدف ما جذب سرمربی است که بیشترین اثربخشی را برای والیبال ایران به همراه داشته باشد. استراتژی فدراسیون والیبال این نیست که یک مربی گمنام برای تیم ملی والیبال جذب کند. قطعاً ما به دنبال گزینه‌ای هستیم که بتواند بهترین عملکرد را برای تیم ملی به همراه داشته باشد. مربیانی که مدنظر فدراسیون است همگی از سطح بالایی برخوردار هستند؛ والیبال ما پر از استعداد است و برای جمع‌آوری و جذب این بازیکنان مستعد نیاز به مربی طراز اول داریم، والیبال باید به جایگاهی که همه انتظار دارند برسد.

    دبیر فدراسیون والیبال در ادامه صحبت‌هایش از قرارداد بلندمدت سرمربی تیم ملی والیبال صحبت کرد و گفت: ما درنظر داریم سرمربی که برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم بتواند کل سال را در اختیار ما باشد. شرایط را برای گزینه موردنظر ارسال کردیم و الان منتظر جواب هستیم. اگر قرار باشد این مربی با فدراسیون والیبال یک قرارداد بلندمدت ببندد، باید سه یا چهار سال کامل در اختیار تیم ملی باشد. روز گذشته رئیس فدراسیون در حال رایزنی بود، فعلاً خبری نیست اما تلاش می‌کنیم خیلی زود به نتیجه برسیم.

    منظمی در واکنش به این سوال که قرار بود با بازیکنانی که در لیگ ملت‌ها تیم ملی را همراهی نکردند برخورد شود، آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر، گفت: به چند بازیکن که تیم ملی را در مسابقات لیگ ملت‌ها همراهی نکردند نامه زدیم؛ این افراد به کمیته انضباطی فراخوانده شدند، البته هنوز جلسه کمیته انضباطی برگزار نشده اما قرار است این بازیکنان مستندات خود را به کمیته انضباطی ارائه دهند. اگر بازیکنی مستندات خود را ارائه بدهد و با تشخیص کمیته انضباطی او به دلیل آسیب دیدگی یا مشکلات دیگر تیم را همراهی نکرد، هرجی به او وارد نیست ولی اگر مستندات بازیکن قابل قبول نباشد قطعاً با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

    منبع:مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *