×
×
جدیدترین‌‌ها

امسال حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خریداری می شود

  • کد نوشته: 100578
  • خرداد 27, 1403
  • وحید رضا فریدونی مدیر کل غله خراسان رضوی روز شنبه در نشستی خبری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خرید تضمینی این محصول از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و ارزش ریالی گندم خریداری شده ۱۸ هزار میلیارد ریال است.
    امسال حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خریداری می شود

    نخست نیوز، علی ارباب _وی اضافه کرد: مبالغ خرید گندم به صورت کشوری پرداخت می‌شود و هم اکنون ۵۰ درصد وجوه گندم خریداری شده تا کنون در کشور پرداخت شده است.

    رضا فریدونی به کشاورزان توصیه کرد که در زمان مراجعه به مراکز برای فروش محصول خود حتما به سامانه پهنه بندی مراجعه و مشخصات خود را در این سامانه درج کنند.

    فریدونی افزود: با توجه به این که امسال پول گندم خریداری شده توسط دولت به صورت مستقیم توسط سازمان هدفمندی یارانه ها به حساب کشاورزان واریز می شود لازم است گندمکاران به بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل مراجعه و از فعال بودن حساب خود مطمن شوند ضمن این که در مراجعه به مراکز خرید حتما باید مدارک شناسایی هویتی کشاورزان به همراهشان باشند.

    وی با بیان این که سن زدگی در محصول گندم خراسان رضوی امسال بسیار خوب کنترل شده است اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شود که نسبت به پارسال با ۱۰ درصد رشد همراه خواهد بود.

    مدیر کل غله خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۶۰ هزار میلیارد ریال وجوه مربوط به خرید گندم در استان پرداخت شده است.

    فریدونی در خصوص بهداشت سیلوهای گندم استان نیز اظهار کرد: از نظر امنیت بهداشتی و انتظامی سیلوهای گندم خراسان رضوی در شرایط خوبی قرار دارد.

    وی ادامه داد:در قالب مصرف سالانه ۸۰۰ هزار تن گندم ، این محصول از سایر مبادی نیز برای استان تامین می‌شود که از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در استان است همچنین یکی از کارهایی که باید در سیلوهای گندم انجام شود پایداری عملیات است که بسیار مهم است.
    مدیر کل غله خراسان رضوی گفت: خوشبختانه این استان در زمینه کیفیت نان جزو استانهای خوب کشور است.

    فریدونی اظهار کرد: سال گذشته در خراسان رضوی قراردادی با هفت هزار و ۱۰۰ کشاورز برای کشت گندم در بیش از ۴۰ هزار هکتار منعقد شد.
    وی با اشاره به این که پارسال ۲ هزار و ۸۰۰ تن حبوبات وارد خراسان رضوی شد و افزود : همچنین سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شکر و هشت هزار و ۷۰۰ تن برنج در قالب تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *