×
×
جدیدترین‌‌ها

چرا خرید تتر برای ایرانی‌ها آب و نان نمی‌شود

  • کد نوشته: 99882
  • خرداد 14, 1403
  • خرید تتر سودای بلندپروازانه بخشی از سرمایه‌گذاران ایرانی و جایگزینی برای دلار کاغذی است اما اتفاقات هفته‌های اخیر اجر و قرب مهمترین استیبل‌کوین حوزه رمزارز را پایین آورده.
    چرا خرید تتر برای ایرانی‌ها آب و نان نمی‌شود

    نخست نیوز،احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها مهمترین دغدغه سرمایه‌گذاران این حوزه است. موانع پیش‌روی این افراد از چند سال قبل به اینطرف به‌قوت خود باقی مانده و از حیث سرمایه‌گذاری، خرید تتر نسبت به روش‌های مرسوم و سنتی توجیه اقتصادی ندارد.

    احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها از دو هفته قبل بلوایی به‌پا کرده که به‌شکل غیرقابل باوری، نرخ تتر از دلار آزاد عقب افتاده است. احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها مستقیما به شیطنت‌های آمریکایی‌ها مربوط می‌شود اما از این طرف هم به رسمیت نشناختن صرافی‌های ایرانی بخش دیگری از موانع پیش روی خرید تتر برای سرمایه‌گذاران ایرانی به‌حساب می‌آید. قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی از شش سال قبل به اینطرف به‌خاطر فعل‌وانفعالات بازار ارز جهش ۸۱۸ درصدی داشته ولی در همین مدت آن‌هایی که پولشان را به طلا، سکه و مسکن تبدیل کردند، باید راضی‌تر باشند.

    خرید تتر و بقیه رمزارز‌ها در ایران از دید فعالان بازار و سرمایه‌گذاران، با سه چالش عمده روبروست. مورد اول محدودیت واریز و اصطلاحا سقف واریز به کیف پول است. دومی محدودیت‌های برداشت رمزارز عنوان می‌شود و مانع سوم را می‌توانیم بلاتکلیفی قانون‌گذاری این حوزه بدانیم.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *