×
×
جدیدترین‌‌ها

طوفان الاقصی و ۴ اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی

  • کد نوشته: 97083
  • اردیبهشت 4, 1403
  • پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مقامات رژیم صهیونیستی به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، دست به یک خودکُشی ناخواسته زدند و طی بیش از نیم‌سال چند شکست راهبردی را متحمل شدند.
    طوفان الاقصی و ۴ اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی

    نخست نیوز،

    مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

    این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز (سه‌شنبه) وارد دویستمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

    تصمیم مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و تحولات ناشی از آن در منطقه با چهار اشتباه راهبردی توسط آن‌ها همراه بوده است.

    نخستین شکست راهبردی رژیم صهیونیستی عدم پیش‌بینی و اطلاع از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و به دنبال آن اشتباه اطلاعاتی درباره توان نظامی گروه‌های مقاومت بود که روزبه‌روز و با طولانی‌شدن جنگ بیشتر از قبل نمایان شد.

    طی ۲۰۰ روز جنگ و به‌رغم تمامی حملات غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه و شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر، اما ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند و به همین دلیل بود که روز دوشنبه «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به‌خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند.

     

    منبع ایسنا

    برچسب ها طوفان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *