×
×
جدیدترین‌‌ها

اعتبارات عمرانی ورزش خراسان رضوی۴ برابر شد

  • کد نوشته: 97005
  • اردیبهشت 4, 1403
  • مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی از کسری اعتبارات در بخش عمرانی ورزش خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیص یافته به بخش عمرانی فقط ۲۰ درصد مبلغ مورد نیاز است.
    اعتبارات عمرانی ورزش خراسان رضوی۴ برابر شد

    نخست نیوز، علیرضا تاج‌فیروز عنوان کرد: در بحث بودجه‌های دولتی، اعم از ملی و استانی، در حوزه عمرانی کسری اعتباری زیادی داریم.  سال گذشته اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در بخش ورزش ۵۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌هایی که داشتیم این مبلغ در سال جاری ۴ برابر شده و به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که البته هنوز هم بسیار کم است.

    تاج‌فیروز ، ضمن حضور در دفتر خبرگزاری نخست ، تصریح کرد: حدود ۲۸۲ پروژه نیمه‌تمام داریم که بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه لازم دارد، اما اعتباری که گرفته‌ایم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان یعنی ۱۰ درصد مبلغ مورد نیاز است.

    وی ادامه داد: برای مدیریت این بودجه، اولویت‌بندی کردیم به طوری که در سال‌های گذشته به طور قطره‌چکانی به هر پروژه‌ای با هر میزان پیشرفت فیزیکی، مبلغی تعلق می‌گرفت که ناچیز بود و برای مدت کوتاهی پروژه پیش می‌رفت. قرار بر این شد که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این اعتبار به پروژه‌هایی که به ترتیب اولویت، درصد پیشرفت فیزیکی بیشتری داشتند اختصاص یابد تا پروژه به پایان برسد.

    مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: سال گذشته با همین رویکرد، از تیرماه تا اسفندماه حدود ۵۰ پروژه کوچک و بزرگ را افتتاح کردیم و بنا داریم در سال ۱۴۰۳ هم به همین روال کار را پیش ببریم.

    تاج‌فیروز یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ علی‌رغم تمام مشکلات مالی در بخش عمران، بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پول به حساب خزانه برگشت به طوری که اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی تنها دستگاهی در استان بود که به حساب خزانه پول برگرداند؛ در سال ۱۴۰۲ ظرف سه ماه، همه اعتبارات را جذب کردیم و اجازه ندادیم حتی یک ریال برگردد.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دیگر که در سال‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده، این است که بنا داریم در زمینه کمک به هیات‌های ورزشی، چه به لحاظ ارائه زیرساخت‌ها و چه کمک‌های مالی عدالت‌محور عمل کنیم که ممکن است این کار به مذاق برخی هیات‌ها خوش نیاید.

    تاج‌فیروز افزود: در سال‌های اخیر، رفتار بعضی از هیات‌های ورزشی شاید به دلیل عدم توجه به هیات‌های ورزشی در دوره‌های گذشته، رفتاری جزیره‌ای بوده است.

    وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌هایی که انجام شد، توانستیم اعتبارات خوبی برای کمک به هیات‌های ورزشی کسب کنیم و پیشنهاد ما این بود که برای تقسیم این اعتبار بین هیات‌های ورزشی، این هیات‌ها را بر اساس تعداد ملی‌پوش، تعداد ورزشکار سازمان‌یافته، تعداد اعزام، همکاری با اداره ورزش و جوانان و حضورشان در عرصه‌های ورزشی فرهنگی و سیاسی شاخص‌گذاری کنیم و بر اساس امتیازات کسب شده اعتبارات را به طور عادلانه تقسیم کردیم.

    تاج‌فیروز با تاکید بر اینکه بنا داریم در سال ۱۴۰۳ برنامه‌محور حرکت کنیم، افزود: قرار است در ۹ اردیبهشت جلسه هم‌اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی، نواب رئیس، دبیران و مسئولان فرهنگی ورزشی استان در مشهد برگزار کنیم و سیاست‌های کلی سال ۱۴۰۳ را بررسی کنیم بر همین مبنا، هیات‌های ورزشی باید برنامه خود را برای سال ۱۴۰۳ ارائه و تقویم اجرایی آماده کنند.

    مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: تلاش ما این است که خراسان رضوی و مشهد به جایگاه حقیقی خود در بحث ورزش و جوانان دست پیدا کند و از آنجایی که ورزش در همه عرصه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد، خواهش ما از نمایندگان دور جدید مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان اجرایی دستگاه‌های مختلف که به نوعی در عرصه ورزش فعالیت می‌کنند این است که همکاری و مساعدت لازم با اداره ورزش و جوانان را داشته باشند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *