×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت 25
نوبرانه‌هایی برای جماعت لاکچری!

  • کد نوشته: 9095
  • خرداد 6, 1400
  • محمد‌ باقر عطاریانی_ فصل میوه‌های نوبرانه هست.میوه‌هایی که جماعت پایین شهر ما آنها را در خواب و طبقه کارمند و کارگر و حقوق بگیر ما آنرا فقط در ویترین میوه فروشی ها می‌بینند.این فصل برای بسیاری از مردم که اغلب زیر خط فقر قرار دارند برای خرید میوه فصل ناجوری است چرا که با انواع […]

    نوبرانه‌هایی برای جماعت لاکچری!

    محمد‌ باقر عطاریانی_ فصل میوه‌های نوبرانه هست.میوه‌هایی که جماعت پایین شهر ما آنها را در خواب و طبقه کارمند و کارگر و حقوق بگیر ما آنرا فقط در ویترین میوه فروشی ها می‌بینند.این فصل برای بسیاری از مردم که اغلب زیر خط فقر قرار دارند برای خرید میوه فصل ناجوری است چرا که با انواع میوه‌های نوبرانه‌ای رو‌به‌ رو هستند که به هیچ وجه قدرت خرید آنها را ندارند.

    میوه‌هایی که با گذشت زمان همچنان گران هستند و دست کمتر خانواده‌ای به آنها می‌رسد.کودکان در این بین با توجه به هوس کودکانه خود متاسفانه از مصرف این محصولات محروم می‌مانند و تنها به نظاره کردن بسنده می‌کنند اما پدر و مادرها مایل به خرید هستند تا بچه‌ها حسرت به دل نمانند منتهی با کدام هزینه!

    خانواده‌ای که گیر و گرفتار اجاره خانه، قبض‌های نجومی آب و برق و گاز، انواع اقساط و…روبه‌روست چگونه می‌تواند به فکر خرید میوه باشد.انصافا یک کارگر سر گذر که معلوم نیست یک روز، کاری برای او پیدا شود   و معمولا با جیب خالی به خانه باز می‌گردد و تنها برای خرید نان بچه‌هایش لنگ پول است چگونه می‌تواند به فکر خرید میوه باشد.

    این میوه‌های نوبرانه حتی در اوج تابستان که چندان ارزان هم نمی‌شود، مال از ما بهتران است.

    جالب‌ این است که در شرایط خاص و حال امروز جامعه ما،  کارشناسان علم تغذیه توصیه می‌کنند که روزانه دو الی سه نوبت باید میوه مصرف کرد تا بدن در برابر  بیماری ها از ایمنی بهتری برخوردار شود.

    اما یکی نیست به این عزیزان و سایر مسولان دلسوز بگوید که شما توان خرید دارید و یخچال و فریزر‌های شما مملو از میوه‌های فصل و مواد غذایی و….هست اما پایین شهری‌ ها همیشه یخچال‌شان خالی و از پریز برق کشیده شده چون چیزی برای ذخیره در یخچال ندارند ضمن اینکه پول برق هم ندارند.

    به هر حال این روزها تمام سفارش‌ها و توصیه‌های مدیران و مسولان و حتی کارشناسان امر تغذیه، اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی و…هیچ کاربردی ندارد چرا که اغلب مردم آهی در بساط ندارند که با ناله سودا کنند!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *