×
×
جدیدترین‌‌ها

مردی برای تمام فصول

  • کد نوشته: 81551
  • مهر 22, 1402
  • در نیمه اول پاییز به همراه همکاران به عیادت مردی از جنس جوانمردی ؛ایثار و فداکاری در ورزش استان و جامعه درمانی کشور رفتیم مردی که همیشه بر بالین و بستر بسیاری از یاران ورزشکارش حضور یافت و تمامی مراحل درمانی آنان را با جدیت و خلوص نیت انجام داد

    مردی برای تمام فصول

    نخست نیوز: مجید خروشی _امروز که مهمان ناشناخته به سراغش آمده است فوج فوج دوستان به عیادتش آمدند مردی که برای تمام فصول تعریف‌شده بود و بیش از ۳۰سال در جوار بارگاه منور حضرت رضا(ع) خادم زائر و مجاور بود و فرش زیر پای آنان را جاروب کرد.

    حمید جوانبخت داور ملی والیبال ناظررسمی فدراسیون والیبال مدیرپشتیبانی و خزانه‌دار هیات والیبال چند دوره مربی والیبال دانشجویان دانشگاه و کارکنان که در کارنامه ورزشی داراست، اسطوره اخلاق و مردانگی با همان روی خوش گذشته به استقبالمان آمد ابتدا خوش‌وبش دوستانه و صمیمی و خاطرات در کنار هم‌بازی‌هایش را تشریح کرد و گفت: متولد ۱۳۴۱ خیابان بهار مشهد مقدس است و در دوران ورزشی در تمامی رده‌های سنی جوانان ؛ نوجوانان و بزرگسالان در تیم‌های چین‌چین و ارتش بازی کرده است و در پایان دوران ورزشی در سال ۱۳۶۰به استخدام دانشگاه علوم پزشکی درآمد و تیم‌های ورزشی را در دانشگاه راه‌اندازی کرد و شور و شوق ویژه و خاصی را در میان جمع همکارانش ایجاد کرد .

    مردی که هیچ‌گاه درمانی برای خودش تصور نکرد و به‌تمامی دوستانش مشاوره درمانی داد خوشبختانه باروحیه وصف‌ناپذیری در حال گذراندن دوران نقاهت و درمان را طی می‌کند در ادامه می‌گوید: در دانشگاه در بسیاری از مراکز درمانی همانند:بیمارستان امداد؛امام رضا(ع)؛ ثامن؛ شریعتی و… در بخش اداری خدمت کردم و در احداث و ساخت مراکز درمانی در استان یکی از ارکان بودم و خوشحالم که توانستم به‌عنوان عضو کوچکی از این جامعه درمانی به جامعه و شهروندان خدمت کنم و معتقدم همین خدمت آثار نیکی بر جا گذاشت که دعای خیر افراد بدرقه راهم شد و من را در مسیر درمان کمک کرد.

    حمید جوانبخت در پایان دوره خدمت اداری در دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان معاونت درمان بازنشسته و با تقاضای چمنیان به مدت ۵سال مدیریت ورزشی دانشگاه علوم پزشکی را بر عهده می‌گیرد و مدتی را هم در هیات فوتبال و مدیریت سالن باغبان‌باشی به جامعه ورزش خدمت می‌کنند.

    وی سپس در هیات والیبال بخش اتوماسیون و تشکیلات سازمانی و اداری هیات را ساماندهی و سال‌ها در کنار دوست دیرینش جبار قوچان نژاد به‌عنوان همکار و دبیر در این هیات برای تربیت و پرورش نسل آتیه‌دار والیبال استان و همچنین در برگزاری دوره‌های آموزشی مربی‌گری و داوری فعالیت می‌کند. دوستان به‌محض شنیدن خبر بیماری به سراغم آمدند از جامعه ورزش و هیات والیبال مدیران؛مربیان ؛ورزشکاران و از جامعه پزشکی استان و خادمان حضرت امام رضا(ع) با آوردن پرچم متبرک حضرت و همچنین پرچم متبرک بارگاه امام حسین (ع) و دعای خیر دوستان از بین‌الحرمین حالم را منقلب و خوب کرد .

    ایمان‌دارم که شفای خودم را از حضرت امام رضا علیه‌السلام گرفتم و مصمم هستم که مراحل درمانی را زیر نظر پزشکان تا بهبودی کامل ادامه دهم .

    وی در پایان ضمن تقدیر از جامعه ورزشی؛پزشکی و درمانی استان و خادمان کشیک اول فراشان حرم امام رضا (ع) از خانواده به‌خصوص همسر مهربانش که بیش از ۳۷سال در کنارش همچون کبوتری عاشق ؛ عاشقانه وی را تیمار کرد و در برابر تمامی ناملایمات زندگی صبر و شکیبایی به خرج داد تقدیر و تشکر می‌کنم .

    همچنین از فرزندانم (۲دختر و یک پسر) تشکر می‌کنم که در این روزهای. کسالت‌آور در کنارم هستند.امیدوارم با دعای خیر همه دوستان این مهمان ناخوانده را همچون گذشته با اسپک های والیبالی از بدن خارج و بار دیگر همچون سرباز و خادم ورزش در کنار دوستان باشم. «یالودبردن»همسر حمید جوانبخت در حاشیه این دیدار به خاطرات دوران ورزشی و زندگی با همسرش اشاره و می‌گوید : در سفری که به همدان داشتیم وقتی از غار علیصدر خارج شدیم چندین نفر جلوی ما را گرفتند و بعد از احوال‌پرسی گرم و صمیمی واردات به حمیدجان به مزاح می‌گفتند استاد بریم یک گیم بزنیم و این موضوعات که در کوچه و خیابان موردعنایت دوستانش بود برای ما مسرت‌بخش بود و امروز که در بستر بیماری است روزانه بیش از ۳۰نفر به عبادتش می‌آیند که مجبور شدم به دلیل رعایت شرایط فیزیکی و بدنی حمید جان از دوستانش بخواهم که رفت‌وآمد را کمتر کنند تا بتوانیم مراحل درمانی را باکیفیت بیشتری پشت سر بزاریم معتقدم همان‌طور که خودم در خواب‌وبیداری از امام رضا (ع) شفا گرفتم و بیماری سختی را پشت سر گذاشتم حمید جان هم با دعای خیر دوستان و رفقای باوفایش شفا خواهد گرفت و به دنیای ورزش استان بازخواهد گشت.

    در پایان هم از تمامی دوستان رسانه‌ای همسرم که تلفنی و از طریق فضای مجازی جویای احوال ایشان هستند تقدیر و تشکر می‌کنم و از مدیریت و خبرنگاران موسسه مطبوعاتی رسانه گستر نخست که در پوشش خبرها و رویدادهای ورزشی و در روزهای خوشی و ناخوشی زحمت کشان ورزش استان را تنها نمی‌گذارد تقدیر و قدردانی می‌کنم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *