×
×
جدیدترین‌‌ها

برگزاری همزمان چهاردهمین جشنواره فیلم ورزشی ایران در یکی از جشنواره

  • کد نوشته: 80217
  • مهر 9, 1402
  • با پذیرش رییس کمیسیون فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) باتوجه به قابلیت‌های بی‌نظیر ورزش و سینما، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران در یکی از کشورهای عربی کویت، عمان یا قطر نیز برگزار خواهد شد

    برگزاری همزمان چهاردهمین جشنواره فیلم ورزشی ایران در یکی از جشنواره

    نخست نیوز : با پذیرش رییس کمیسیون فرهنگی مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) باتوجه به قابلیت‌های بی‌نظیر ورزش و سینما، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس ورزشی ایران در یکی از کشورهای عربی کویت، عمان یا قطر نیز برگزار خواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی جشنواره، نشست مشترک محمد جعفری‌ملک، مدیر کمیسیون فرهنگ و گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) و سیدمجتبی علوی، رییس جشنواره‌های غرب آسیا و کشورهای عربی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) برگزار شد.

    جعفری ملک در این نشست اظهار کرد: به منظور همگرایی و قابلیت‌های این دو نهاد بین‌المللی در حوزه سینما و تلویزیون و همچنین عکس، یک تفاهمنامه به جهت برگزاری جشنواره همزمان با ایران در کشورهای عضو این مجمع درخواست کننده به ویژه کویت، قطر و عمان امضا خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون که فرصتی مناسب و مغتنم برای افزایش تعاملات و مناسبات منطقه‌ای در خصوص ایجاد ساز و کارهای نوین و مشارکت فعال به مدت یک سال به کشور عزیزمان ایران و ریاست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا به وزیر خارجه ایران سپرده شده است و از آنجایی که ایران در این مجمع به عنوان عضو پیشگام فرهنگی لقب گرفته چه بهتر که از پیوند پرنفوذ فرهنگ در ورزش با استفاده از فراگیرترین رسانه پرمخاطب یعنی سینما و تلویزیون همراه شویم.

    در این نشست که با حضور سایر اعضای کمیسیون فرهنگی ACD، آقایان دکتر شجاع خانی و عبدالله پور معاونین این نهاد حضور داشتند جعفری‌ملک استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه ورزش و سینما را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما می‌توانیم با پتانسیل عظیم با ساخت و تولید آثار فاخر و جمع‌آوری این هنر با ارزش در ایجاد تحکیم وحدت و انتقال مبادلات فرهنگی از طریق به تصویر کشیدن رقابت‌های ورزشی صلح و دوستی را رواج دهیم.

    در این نشست هماهنگی از طرح ارائه شده جشنواره فیلم ورزشی ایران به منظور ایجاد شبکه مجازی vod برای اعضای ۳۵ کشور آسیایی استقبال شد.

    همچنین در ادامه این نشست سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره فیلم ورزشی ایران و رییس جشنواره‌های غرب آسیا و کشورهای عربی فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) گزارشی از آخرین وضعیت دبیرخانه این جشنواره و روند برگزاری دوره جدید ارائه داد.

    شایان ذکر است مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD دومین مجمع بزرگ بین المللی پس از مجمع عمومی سازمان ملل است که از میان ۴۸ کشور آسیایی هم‌اکنون ۳۵ کشور عضو رسمی این نهاد هستند. این مجمع به پیشنهاد نخست وزیر تایلند در سال ۲۰۰۲ تاسیس و دبیرخانه دائمی آن در کشور کویت است. ایران به عنوان عضو پیشگام چندین سال عهده‌دار ریاست کمیسیون فرهنگی و گردشگری آن است و حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد.

    چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران به عنوان پایگاه منطقه‌ای ۱۶ گانه جهان باحضور ۳۴ کشور از غرب آسیا و شمال آفریقا امسال در اسفندماه همزمان با روز جوان و ایام نیمه شعبان برگزار می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *