×
×
جدیدترین‌‌ها

حمله پهپادی به سوریه از خاک ترکیه

  • کد نوشته: 78390
  • شهریور 24, 1402
  • نیروهای ترکیه در یک حمله پهپادی دو خودروی نیروهای قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی در ریف حلب واقع در شمال سوریه را هدف قرار دادند.

    حمله پهپادی به سوریه از خاک ترکیه

    نخست نیوز:منابع خبری از حمله پهپادی ترکیه به دو خودروی عناصر «قسد» و کشته شدن همه سرنشینان آن‌ها خبر دادند.

    اسپوتنیک گزارش داد، نیروهای ترکیه در یک حمله پهپادی دو خودروی نیروهای قسد وابسته به اشغالگران آمریکایی در ریف حلب واقع در شمال سوریه را هدف قرار دادند.

    منابع محلی در ریف حلب اعلام کردند که در این حمله سرنشینان این خودروها از جمله سه عنصر زن از یگان موسوم به «محافظت از زنان» وابسته به نیروهای قسد کشته شدند.
    ا حمله امروز، تعداد حملات پهپادی نیروهای ترکیه ای علیه نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا از اوایل سال۲۰۲۳ به ۴۸مورد رسید.در این حملات بیش از ۶۰عنصر قسد از جمله چند فرمانده با تابعیت‌های مختلف کشته شدند.

    در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های “الحسکه”، “دیرالزور” و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت تصرف تروریست های آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) می باشد.

    آمریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون دهها هزار تروریست در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند و هم اکنون نیز آمریکایی‌ها پشتیبانی شمار زیادی از تروریست‌ها را از طریق همین دو پایگاه انجام می‌دهند.

    تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کردند که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه نمودند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.
    منبع:اقتصاد نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *