×
×
جدیدترین‌‌ها

خبرنگاران می توانند سفیرانی برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند

  • کد نوشته: 73633
  • مرداد 18, 1402
  • شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار با صدور بیانیه‌ای این روز را به تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

    خبرنگاران می توانند سفیرانی برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند

    به گزارش نخست نیوز به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    خبرنگار از مهمترین عوامل دانایی، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی است و تاثیر مهمی در ساحت فضای فکری جامعه و تنویر افکار عمومی داشته ونقش موثری درهمسوسازی افق فکری و هم‌گرایی ذهنی مردم و مسئولین ایفا می‌نماید.

    خبرنگاران، پیوست حضور در صحنه و انعکاس دهنده صدای مردم هستند و حق‌گویی و مطالبه‌گری از شاخصه‌های مهم متعهدان این عرصه است که وارثان تفکر و طلایه‌داران آوردگاه آگاهی و ضمیر روشن جامعه هستند و یکی از مهمترین ارکان نقد بنیان اندیشگی منحط غرب به شمار می‌آیند، در این مصاف نابرابر همچون چراغی هدایت‌گر، با هوشیاری و با نگرشی عمیق به رخدادها با سرلوحه قراردادن انسجام ملی و آرامش عمومی، آگاهی‌بخشی را ارتقاء داده و در راستای دفاع از حریم ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی میدان‌داری می‌نمایند و به تبیین درست حقایق و دستاوردها و موفقیت‌های نظام در عرصه‌های مختلف پرداخته و در جهت بهره‌مندی از ارزش‌ها در هدایت نگرش‌های جامعه و تشریح پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مجاهدت دارند.

    خبرنگار می‌تواند هنر نگار باشد و با قلمش جامعه را به سمت و سوی آرامش و وحدت پیش ببرد و یا خدایی ناکرده می‌تواند ضرر نگار باشد و موجب سلب اعتماد اجتماعی شده و حتی با غفلت از نکته سنجی، بستری برای موج سواری دشمن در داخل و خارج فراهم سازد.

    خبرنگاران این ظرفیت را دارند که سفیرانی آگاهی‌بخش و دانایی‌افزا برای دیپلماسی خبر و اطلاع‌رسانی در گام دوم انقلاب باشند و به‌عنوان مجاهدی دلیر و نقادی منصف، جلوه‌های ویژه‌ای را که ثمره‌اش احقاق حق و تعالی انسانی باشد؛ خلق نمایند.

    بی‌تردید اهتمام به بازتاب مراسم و مناسبت‌ها رسالتی خطیر برای تداوم راه و آرمان شهدا و تعظیم شعائر الهی و لبیک گویی به جهاد تبیین است و خبرنگار به مثابه دیده‌بانی هوشیار می‌تواند نقش آفرینی نموده و با راه‌اندازی موج خبری و انتشار تحلیل های دقیق علمی در محکومیت هتک حرمت به ساحت‌قدسی قرآن کریم و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و واکنش به ناهنجاری اخلاقی و رفتاری به وظیفه‌ی خطیر خویش عمل نمایند.

    شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه بویژه شهید محمود صارمی، از تلاش‌ و کوشش‌ افسران جبهه فرهنگی در جنگ شناختی تقدیر و تشکر به‌عمل می‌آورد.

    منبع : ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *