×
×
جدیدترین‌‌ها

کاهش قیمت کالاها با سامانه محله ۳۶۰

  • کد نوشته: 103163
  • مرداد 1, 1403
  • نقش سامانه محله ۳۶۰ با اجرای طرح ساتک کد در تامین كالا،باهمکاری اتاق اصناف سبب كاهش قیمت کالاها می شود.
    کاهش قیمت کالاها با سامانه محله ۳۶۰

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی– سعید شبانیان مدیر عامل سامانه محله ۳۶۰ با بیان اینکه اصناف محلی ، محرکی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محلات به شمار می آیند گفت: موضوع شهرسازی اسلامی واصولی ، بر محله محوری و مرکزیت آن در محله با اختلاط کاربری‌ها در اطراف آن، تأکید دارد. محله در اسلام، واحد پایه‌ی برنامه‌ریزی شهری است و باید خودکفا باشد.

    یکی ازچشم اندازها واهداف دفاتر فراپیشخوان محله هم ، همین خودکفایی محله است. وی اظهار داشت: غریبگی، یکی از آسیب‌هایی است که امروزه شهرسازی ما را به‌طورجدی تهدید می‌کند که در مقابل آن، تعریف یا تعارف که قرآن کریم هم بر آن تصریح نموده است (لتعارفوا) مطرح است. با تقویت حضورومشارکت شهروندان در محلات و مرکز محله و همیستگی درایجاد اشتغال وتوسعه اقتصاد محلی وحمایت از کسب وکارهای خُرد محلی که عرصه‌ی حضور فعال همه خانواده‌ها به‌عنوان فروشنده و خریدار است، شناخت بین اهالی محله افزایش‌یافته و بسیاری از آسیب‌های ناشی از غریبگی کاهش می‌یابد.

    وی افزود: طرح “ساتک کد”بصورت رایگان توسط دفاتر محله ۳۶۰ برای تمامی اصناف انجام می شود. درواقع اولین مرحله هوشمند سازی اصناف محلی، اجرای این طرح است مدیر عامل سامانه محله ۳۶۰ گفت : به استنادمصوبه کارگروه کانون توسعه اقتصاد محلات( تام) ، درراستای ساماندهی وتامین کالا، صاحبین کسب وکار ، همچنین توسعه اقتصاد محلات درخصوص کالاهای اساسی همه ی واحد های صنفی می توانند توسط دفاتر محله ۳۶۰ از مزایای این طرح بهره مند شوند. شبانیان افزود: این طرح درراستای سیاست های اشتغال وتوسعه اقتصاد محلات توسط بخش خصوصی انجام میشود.

    وی به مزایای این طرح اشاره و گفت: این طرح باتوجه به ضرورت توجه به نیاز خدمات وکالاهای ضروری شهروندان وساماندهی آن باتوجه به شرایط سخت اقتصادی تامین کالای کسبه باشرایط آسان بصورت اقساطی وباهدف کاهش هزینه های واسطه گری ودلالی وایجاد رقابت بین تولید کنندگان وخدمات دهندگان توانمند کشور با به وجود آوردن دسترسی آسان متقاضیان به کالا وخدمات مورد نظر وتسهیل درپرداخت هزینه های مرتبط با نیاز خانوارها صورت گرفته است. وی گفت: بنابراین اصناف باید هم در بخش تامین کالا کمک کنند و هم در بحث نظام توزیع کمک کنند که کالاها به ویژه کالاهای اساسی به قیمت‌های متعادل در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. مدیر عامل سامانه محله ۳۶۰ افزود: در حوزه توزیع کالا ، مشکلاتی به چشم می‌خورد به طوری که در بسیاری از مواقع در تولید، مسئله‌ای وجود ندارد اما در مرحله توزیع با نواقص و خلاء‌هایی روبه‌رو هستیم که موجب گران شدن کالا و دسترسی نامناسب مردم به آن می‌شود.که باایجاد این طرح دست دلالان و واسطه کوتاه میشود. وی گفت: ساماندهی واحدهای صنفی و پروانه‌دار کردن واحدهای بدون پروانه با جدیت در دستور کار اصناف قرار دارد و باید در این خصوص شاهد همکاری و جدیت اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باشیم.ولی محله ۳۶۰ درراستای صیانت واحترام به قانون ، خدمات خود را تنها به اصنافی واگذارمیکند ودرواقع اصنافی میتوانند پذیرنده باشند که پروانه کسب داشته باشند. وی در عین‌حال بیان کرد: همانطور که می‌دانید امروزه خدمت دهی به شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی توسعه یافته و اکثر افراد جامعه تجربه خدمت گرفتن از پلتفرم‌ها اینترنتی را تجربه کرده‌اند. می‌دانستید ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ایران کاربران اینترنت هستند که بیش از ۸۰ درصد آنها خریداران کالا ، اما درصد کمتری خریداران خدمت ،همچون پلتفرم هایی مثل اسنپ هستند؟! که متاسفانه در حوزه خرید خدمت این آمار بسیار پایین تر از کالا ثبت شده است.

    وی ادامه داد: این موضوع به خاطر عدم اعتماد شهروندان به گرفتن خدمت اینترنتی ,مثلاً دریافت سرویس کار لوازم خانگی،تاسیسات ، پزشک در منزل ،معلم خصوصی ،اعزام نظافت چی، باربری قالیشویی و…است. وی در پاسخ به این سوال که شهروندان بسیار سخت اعتماد میکنند که از طریق یک پلتفرم اینترنتی شخصی وارد حریم خصوصی آنها بشود.تصریح کرد: کانون توسعه اقتصاد محلات کشور باتحقیق وبرسی این موضوع وایجاد زیرساخت های تخصصی باداشتن مدیران باتجربه تصمیم گرفت بازارگسترده خدمت دهی به شهروندان را درمحلات کشور درراستای توسعه اقتصاد محلات وایجاد اشتغال محلی احیاکند. سامانه محله ۳۶۰ با داشتن پایگاه های فیزیکی درهرمحله درراستای ارائه خدمت مطمئن به شهروندان ایجاد شده است .ایجاد دفاتر محله ۳۶۰ ، ارائه خدمات شهروندی وآموزش تخصصی مدیران درخصوص افتتاح شعبات این دفاتر که علی رغم خدمت دهی از طریق سامانه بتواند بصورت فیزیکی به شهروندان درمحله خودشان هرخدمتی که نیاز دارندتوسط متخصصین تایید صلاحیت شده دفاتر محله ۳۶۰ با شرایط ویژه دریافت نمایند.

    دفاتر محله ۳۶۰ از 3 پیشخوان زیر مجموعه تشکیل شده که خدمات اصناف اختصاصی خودشان را ارائه میدهند، برای مثال اولین کانتر پیشخوان ساختمانی نام دارد که علاوه بر اینکه صفر تا ۱۰۰ خدمات ساختمانی را دارد ، چند طرح ویژه و انحصاری را برای شهروندان به ارمغان خواهد داشت. گفتنی است: تمامی صاحبین کسب وکار با ثبت نام دراین سامانه میتوانند کسب وکار محلی خود را رونق بخشند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *