×
×
جدیدترین‌‌ها

عنوان رئیس جمهور آمریکا،
اولین واکنش کامالا هریس به کناره گیری بایدن

  • کد نوشته: 103097
  • مرداد 1, 1403
  • کامالا هریس به کناره گیری بایدن از انتخابات واکنش نشان داد و اعلام کرد که تلاش خود را برای متحدکردن حزب دموکرات به کار می‌گیرد.
    اولین واکنش کامالا هریس به کناره گیری بایدن

    به گزارش نخست نیوز، بخت نخست تصدی پست نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که تمام تلاش خود را برای متحد کردن حزب دموکرات‌ها و آمریکایی‌ها برای شکست دادن دونالد ترامپ به کار خواهد بست.

    وی در ادامه سخنانش گفت که باعث افتخار است که مورد تایید «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته و تلاش خود را برای پیروزی در تصدی پست نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری به کار خواهد بست.

    هریس اضافه کرد: «به نیابت از ملت آمریکا، از بایدن برای رهبری استثنائی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا داشته و همچنین چند دهه خدماتی که به کشور انجام داده، قدردانی می‌کنم». وی گفت: «افتخار بزرگی بوده که به عنوان معاون بایدن خدمت کردم و از او و خانواده‌اش متشکرم». معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «بایدن ملت آمریکا و کشور را بالاتر از هر چیز دیگری قرار داده است».

    «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز یکشنبه شب گفت: «در روز‌های آینده با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو خواهیم شد.»

    «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند. وی در ادامه گفت که در هفته جاری با مردم آمریکا در این باره صحبت خواهد کرد. بایدن در بخشی از بیانیه خود گفت که خدمت به عنوان رئیس جمهور، افتخار بزرگ زندگی وی بوده است. وی همچنین از کامالا هریس، معاونش به دلیل آنکه یک شریک استثنائی بوده قدردانی کرد.

    در تحولی دیگر، «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و «هیلاری رودهام کلینتون» همسر او وزیر خارجه پیشین این کشور یکشنبه شب به وقت تهران حمایت خود را از «کامالا هریس» برای نامزدی انتخابات نوامبر این کشور اعلام کردند. کلینتون‌ها در بیانیه‌ای بدین منظور ضمن حمایت از جو بایدن گفتند: «بایدن، آمریکا را از بیماری همه‌گیر بی‌سابقه خارج، میلیون‌ها شغل جدید ایجاد، اقتصاد آسیب‌دیده را بازسازی و دموکراسی ما را تقویت کرده است.»

    در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «ما به میلیون‌ها آمریکایی می‌پیوندیم تا از بایدن به‌خاطر تمام کار‌هایی که انجام داده است، تشکر کنیم. مفتخریم که به رئیس جمهور در حمایت از هریس بپیوندیم و هر کاری که بتوانیم برای حمایت از او انجام خواهیم داد.» این در حالی است که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه شب به رئیس جمهور این کشور توصیه کرد که از سمت خود کناره گیری کند.

    «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «اگر جو بایدن برای نامزدی ریاست جمهوری مناسب نباشد، برای ریاست‌جمهوری هم مناسب نیست. او باید فورا از سمت خود استعفا دهد.»

    او در ادامه گفت: «در صورت شرکت کامالا هریس، چشم انداز دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر بهبود نخواهد یافت.» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که هریس شریک سیاست‌های شکست خورده بایدن بود. «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا یکشنبه شب و پس از اعلام خبر کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت که «کامالا هریس» حریف آسانتری نسبت به جو بایدن است.

    وی همچنین در پیامی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت که بایدن فقط با دروغ و اخبار جعلی به مقام ریاست جمهوری آمریکا رسید. وی در ادامه پیام خود نوشت: «بایدن کلاهبردار واجد شرایط نامزدی ریاست جمهوری نبوده و مطمئنا شایستگی خدمت را ندارد و هرگز هم چنین نبوده است».

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *