×
×
جدیدترین‌‌ها

اقدام تازه ترکیه درباره اوکراین خشم روسیه را برانگیخت

  • کد نوشته: 70824
  • تیر 18, 1402
  • پسکوف گفت: مقدمات اجلاس ناتو در حال انجام است و در چارچوب این مقدمات فشار زیادی بر ترکیه وارد شد و البته خود ترکیه نیز از این طریق با عضویت در ناتو، همبستگی خود را با اتحاد آتلانتیک شمالی نشان می‌دهد.

    اقدام تازه ترکیه درباره اوکراین خشم روسیه را برانگیخت

    به گزارش نخست نیوز،دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به بازگشت فرماندهان گردان آزوف از ترکیه به اوکراین، گفت: آنکارا و کی‌یف توافقات در مورد آزوف را نقض کردند.به گزارش بلومبرگ، پسکوف شنبه شب با اشاره به اینکه بر اساس مفاد توافقات، قرار بود فرماندهان گردان آزوف اوکراین تا پایان درگیری در خاک ترکیه باقی بمانند، تاکید کرد: بازگشت فرماندهان گردان آزوف از ترکیه به اوکراین چیزی جز نقض مستقیم مفاد توافقات در مورد آزوف نیست.وی با تاکید بر اینکه شرایط توافقات در مورد آزوف هم از طرف اوکراین و هم از طرف ترکیه زیر پا گذاشته شد، افزود: کسی در این مورد به ما اطلاع نداد.

    سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: بدون شک این نقض توافقات و تصمیم به بازگرداندن فرماندهان گردان آزوف به اوکراین ارتباط مستقیمی با شکست در ضد حمله دارد، شکست‌هایی که اکنون نیروهای رژیم کی‌یف هر روز با آن روبه‌رو هستند.

    پسکوف گفت: مقدمات اجلاس ناتو در حال انجام است و در چارچوب این مقدمات فشار زیادی بر ترکیه وارد شد و البته خود ترکیه نیز از این طریق با عضویت در ناتو، همبستگی خود را با اتحاد آتلانتیک شمالی نشان می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: مسکو بر همه این مسائل آگاه است و آنها در مورد نقض این توافقات نمی‌توانند کسی را فریب دهند.

    وزارت دفاع روسیه روز ۲۰ می ۲۰۲۲ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) اعلام کرد که کل مجموعه کارخانه آزوفستال در ماریوپل به کنترل نیروهای روس درآمده است و همه نیروهای اوکراینی خود را تسلیم کرده‌اند.

    وزارت دفاع روسیه افزود: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از جمله نظامیان اوکراینی و اعضای هنگ نئونازی «آزوف» که تقریباً یک ماه در داخل این کارخانه محاصره شده بودند، سلاح‌های خود را زمین گذاشته و تسلیم شده‌اند.

    ایگور کوناشنکوف سخنگوی ارتش روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت: آخرین گروه ۵۳۱ نفره از شبه نظامیان اوکراینی امروز تسلیم شدند.

    وی افزود که در مجموع ۲ هزار و ۴۳۹ نیروی نازی هنگ آزوف و نظامی اوکراینی از ۱۶ ماه مه (۲۶ اردیبهشت) تاکنون خود را تسلیم کرده‌اند و اکنون کل مجموعه آزوفستال تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *