×
×
جدیدترین‌‌ها

خبر خوبی که کم‌رنگ شد

  • کد نوشته: 69803
  • تیر 3, 1402
  • نمی دونم دلیل اینکه این خبر خوب چه در زمان خودش و چه در زمان سالگرد هرساله جلوه‌نمایی نمی‌کند چه هست
    اما افتخار می‌کنم که در پنجمین سالگرد این اتفاق دست‌به‌قلم بشه و فقط بنویسم که اقتدار سپاه و افتادگی فرمانده هوافضای سپاه همیشه ستودنی است .

    خبر خوبی که کم‌رنگ شد

    نخست نیوز : این خبر مقتدرانه که در رسانه‌ها در سال 98 منتشر شد سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروی هوافضای سپاه بود
    نیروی هوافضای سپاه پاسداران یک فروند پهپاد نورثروپ گرومن آر کیو-۴ گلوبال هاوک که در نزدیکی تنگه هرمز پرواز می‌کرد را منهدم کرد.
    در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک متعلق به نیروی دریایی آمریکا بعد از تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
    سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز جمعه در حاشیه رونمایی از قطعات لاشه پهپاد ساقط شده آمریکایی، اظهار کرد: پنجشنبه ۳۰ خرداد پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بود. به گفته حاجی‌زاده این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت.
    در انتها گرامی میداریم ساگرد سرنگونی و انهدام گلوبال هاک امریکایی را و قدردانی می‌کنیم از اقتدار وصلابت و ایستادگی شاگردان شهید حسن تهرانی مقدم در نیروی هوافضای سپاه پاسداران.
    مجید اعلایی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *