×
×
جدیدترین‌‌ها

جان بولتون کاریزمای لازم برای حضور در رقابت‌ انتخاباتی را ندارد

  • کد نوشته: 54969
  • آذر 19, 1401
  • یک کارشناس مسائل بین‌الملل، با بیان اینکه «جان بولتون» از کاریزمای لازم برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست، گفت: به نظر می‌رسد صحبت‌های او در ارتباط با حضورش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیشتر یک نوع بلوف سیاسی است.
    جان بولتون کاریزمای لازم برای حضور در رقابت‌ انتخاباتی را ندارد

    نخست نیوز: امیرعلی ابوالفتح،  در ارتباط با صحبت‌های اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ترامپ مبنی بر اینکه اگر جمهوری خواهان نتوانند جلوی ترامپ را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بگیرند او خود در این صحنه به عنوان یک رقیب برای حذف ترامپ حضور پیدا می‌کند،اظهار کرد : به نظرم صحبت‌های جان بولتون در این ارتباط را نباید جدی گرفت و او در جایگاهی نیست که بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه در حزب جمهوری خواه کاندیداهای محتمل قویتر و با سابقه‌تر وجود دارند که در این ارتباط می‌توان به افرادی مانند “مایک پنس “یا سناتور” تد کروز” اشاره کرد که بخواهند با ترامپ رقابت کنند، تصریح کرد : از طرف دیگر باید به این موضوع توجه داشت که سابقه جان بولتون در حزب جمهوریخواه نیز چندان مناسب نیست.

    این کارشناس مسائل آمریکا، همچنین در مورد این موضوع که آیا ترامپ می‌تواند کاندیدای نهایی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، اظهار کرد: در حال حاضر قضاوت در مورد انتخابات و روند آن زود است. هنوز از حزب جمهوریخواه به غیر از شخص ترامپ کسی به صراحت اعلام نکرده که قصد حضور در انتخابات را دارد و باید منتظر تابستان 2023 باشیم تا انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوریخواهان برای انتخاب کاندیداها شروع شود و حتما تا قبل از آن افرادی در این عرصه در حزب جمهوزی خواه کاندیدا می‌شوند و در آنجاست که می‌توان حدس زد که ترامپ شکست پذیر است یا نه؟

    وی ادامه داد: البته ممکن است اتفاقاتی خارج از روند انتخابات در مورد شخص ترامپ رخ دهد مثلا با توجه به پرونده‌های مالیاتی ترامپ و یا پرونده حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره ایالت متحده آمریکا در ششم ژانویه 2021 و نقش احتمالی وی در این موضوع ممکن است احکامی در ارتباط با وی صادر شود که مانع ورودش به عرصه انتخابات شود.

    ابوالفتح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه از سال 1952 تا سال 2016 کسانی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانستند موفق شوند که عموما یا معاون رئیس جمهور بودند و یا فرماندار و سناتور گفت: این در حالیست که جان بولتون بالاترین سمتش مشاور امنیت ملی آمریکا بوده است. بنابراین جان بولتون در حد و قواره‌ای نیست که بخواهد در عرصه انتخابات حضور پیدا کند. البته در سال 2016 با پیروزی ترامپ این سنت شکسته شد و از اکنون نمی‌توان گفت که در سال 2024 چه اتفاقی می‌افتد ولی باید به این موضوع نیز توجه داشت که جان بولتون دارای کاریزما نیست و از ایده خاصی نیز برای مطرح کردن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون برخوردار نبوده است.

    به گزارش ایسنا،جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به تازگی در یکی از برنامه‌های تلویزیون ان‌بی‌سی اظهار کرده است که اگر سایر نامزدهای احتمالی جمهوری‌خواه در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق را از بازگشت مجدد به کاخ سفید و عرصه قدرت منع نکنند، من شخصا به چالش کشیدن او را در نظر خواهم گرفت.

    وی افزود: ما چندین نامزد احتمالی داریم که به دنبال شرکت در ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ هستند. فکر می‌کنم هر کدام از آن‌ها قبل از اینکه نامزدی خود را رسما اعلام کنند، باید بگویند که “دونالد ترامپ آدم اشتباهی بود. ما او را رد می‌کنیم. او متعلق به حزب جمهوری‌خواه نیست. ”

    جان بولتون در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: صادقانه می‌گویم، اگر آن‌ نامزدهای احتمالی چنین کاری نکنند، این تنها چیزی است که من را به سمت رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ سوق می‌دهد. برای مردم این کشور باید روشن شود که دونالد ترامپ نامزد قابل‌قبولی برای جمهوری‌خواهان نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *