×
×
جدیدترین‌‌ها

محسن علیزاده:
ظرفیت‌های تولید واکسن در ایران مغفول مانده است

  • کد نوشته: 5332
  • اردیبهشت 5, 1400
  • یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات و سیاست ها در حوزه تولید واکسن کرونا گفت: ما در تولید واکسن ظرفیت های بسیار خوبی داریم که هنوز هم مغفول مانده است.

    ظرفیت‌های تولید واکسن در ایران مغفول مانده است

    به گزارش نخست نیوز، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تصمیمات و سیاست ها در حوزه تولید واکسن کرونا گفت: ما در تولید واکسن ظرفیت های بسیار خوبی داریم که هنوز هم مغفول مانده است.

    محسن علیزاده با اشاره به شرایط نامساعد کرونایی در کشور عنوان کرد: ساده انگاری بیش از حد برخی مسئولان در خصوص مقابله با این ویروس موجب چنین فاجعه ای شده است، در واقع این ساده انگاری ها باعث شد با گذشت یک سال و چند ماه از شیوع این ویروس در کشور ما شاهد پیک های مختلف باشیم و اکنون هم منتظر پیک پنجم!

    وی افزود: ما مدعی هستیم که در حوزه پزشکی در خاورمیانه رتبه اول را به خود اختصاص دادیم و در جهان نیز در این حوزه بسیار توانمند هستیم، نباید امروز با وجود این توانمندی ها مانند برخی کشورهای آفریقایی هنوز درگیر ویروس کرونا باشیم، متاسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا نتوانست تصمیمات صحیحی را اتخاذ کند، برای مثال در زمینه تولید واکسن ضمن اینکه نتوانستند از تمامی ظرفیت های داخلی استفاده کنند تصمیم صحیحی هم اتخاذ نشد.

    نماینده مردم سپیدان عنوان کرد: تولید واکسن ما پس از مدت یکسال هنوز به تولید انبوه نرسیده و به نتیجه رسیدن آن را به پایان خردادماه موکول می کنند، این در حالی است که ما در تولید واکسن ظرفیت های بسیار خوبی داریم که هنوز هم مغفول مانده است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: تصمیمات برای تعطیلی ادارات و اصناف به موقع اتخاذ نشد، دو هفته است که صرفا یک نیمه تعطیلی را شاهد هستیم و نسبت به همان هم نتوانستند نظارت دقیقی داشته باشند، برخی ادارات با تمام نیروهای خود فعالیت می کنند، اصناف فعال هستند و آن مراکز تجاری که ملزم بودند فعالیت خود را تعطیل کنند کرکره ها را تا نصفه به پایین کشیدند و فعالیت اقتصادی خود را ادامه می دهند، وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو نیز که شلوغ هستند، در ایام عید نوروز حتی برای مسافرت ها محدودیت ایجاد نشد.

    علیزاده با بیان اینکه این مسائل به دلیل نبود مدیریت و نظارت دقیق ایجاد شد، تصریح کرد: یعنی نتوانستند سیاست صحیح و به موقعی در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ کنند، متاسفانه فکر می کنم بی ارزش ترین موضوع در این کشور جان مردم است، تصمیم ها صرفا برای برگزاری مراسم ها و اجتماعات دینی به سرعت اعمال می شود ولی اگر بگویند شیوع ویروس در ترکیه افزایش پیدا کرده از  سفر کردن به این کشور جلوگیری نمی کنند.

    وی در پایان اضافه کرد: از یک یا دو روز گذشته خبرها حاکی از این است که ویروس کرونا در هند جهش پیدا کرده است و چند برابر کرونای انگلیسی جهش یافته تر شده است، ولی متاسفنه در کشور ما برای مسدود سازی راه مسافرتی بین ایران و هند با تاخیر تصمیم گرفتند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *