×
×
جدیدترین‌‌ها

شهردار مشهد در جمع مدیران مدارس علمیه مشهد تأکید کرد
همه شهر مشهد حرم است

  • کد نوشته: 51433
  • مهر 28, 1401
  • سیدعبدا... ارجائی از زمان تصدی مسوولیت شهرداری مشهد تا امروز سه بار با مدیر حوزه علمیه خراسان دیدار کرده و در این دیدارها گفت‌وگوهای مفصلی را درباره مباحث فرهنگی شهر رقم‌زده است.
    همه شهر مشهد حرم است

    نخست نیوز : دیروز هم سکان‌دار شهرداری مشهد همراه با رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و شماری از مدیران فرهنگی شهرداری مشهد به مدرسه عالی نواب رفت تا با مدیران مدارس علمیه مشهد گپ وگفتی صمیمی داشته باشد.
    ارجائی در این نشست با بیان اینکه شهرداری مشهد با بیش از ۳۰هزار خادم شهری به‌صورت شبانه‌روزی و با تنوع کاری بسیار، به‌صورت یک ابرسازمان حدود سیصد خدمت به مردم ارائه می‌کند، اظهار کرد: هر شهری یک دلیل پیدایش دارد و فلسفه شکل‌گیری مشهد نیز نه عارضه‌ای طبیعی یا معدن و کارخانه، بلکه وجود مضجع منور امام هشتم(ع) است.
    وی با تأکید بر اینکه از این شهر به‌عنوان شهری نوجوان یاد می‌شود که جمعیت‌پذیری آن به برکت حرم مطهر رضوی است، ادامه داد: این شهر پیرامون حرم مطهر رضوی شکل‌گرفته، اما در سال‌های گذشته کانون کالبدی و معنوی شهر از این حرم جداشده است. درواقع شهری می‌سازیم که در گوشه‌ای از آن حرم مطهر نیز وجود دارد. بنابراین، توسعه امروز شهر مشهد باید به سمت شرق سوق داده شود.
    شهردار مشهد فرهنگ‌سازی در این زمینه را با کمک و پشتیبانی نخبگان علمی به‌ویژه فرهیختگان حوزه علمیه امکان‌پذیر دانست و گفت: تا پایان امسال پنج پهنه از هفت پهنه دیگر مشهد دارای طرح تفصیلی می‌شود که درواقع بعد از دو دهه، اقدامی بزرگ در حوزه شفاف‌سازی موضوع «زمین» خواهد بود.
    وی در بخش دیگری از سخنانش به حمل‌ونقل شهری اشاره کرد و بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی شهر دست‌کم به ۵هزار تاکسی جدید نیاز است، ادامه داد: از سوی دیگر، هرچند در چهار سال گذشته فقط ۱۸۳اتوبوس جدید به شهر اضافه‌شده، در یک سال گذشته ۱۴۰دستگاه به این ناوگان افزوده‌شده است. در این راستا برنامه داریم این تعداد اتوبوس نوسازی شده تا پایان دوره به هزار دستگاه برسد تا ناوگان اتوبوس‌رانی شهرمان درمجموع 2هزار و300 دستگاه اتوبوس داشته باشد.
    ارجائی با تأکید بر اینکه آسان‌سازی دسترسی یکایک افراد جامعه به حرم مطهر رضوی باید اصلی‌ترین سیاست حوزه حمل‌ونقل عمومی باشد، ادامه داد: چندین سال است که برای حرکتی جدی در قطار شهری مشهد هزینه نشده است. البته اگر درگذشته دورتر برای قطار شهری هزینه نمی‌شد، امروز مشهد قفل‌شده بود.
    وی اتصال ریلی فرودگاه شهید هاشمی نژاد، ایستگاه راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) به حرم مطهر رضوی را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری خواند و ابراز خرسندی کرد: واگن‌های خط3 با هزینه ۹۰۰میلیارد تومان تأمین‌شده است و امیدواریم به‌زودی قرارداد خرید ریل‌های این خط نیز امضا شود.
    وی همچنین به وضع فرهنگی شهر اشاره کرد و افزود: وقتی همه شهر حرم است، نباید سیره و اخلاق رضوی را به حرم مطهر محدود کنیم. بنابراین باید رفتار مردم همانند زمانی باشد که در این مکان مقدس حضور دارند. گسترش و انتقال رفتار و سیره رضوی در شهر نگاه شهرداری است و در هر جای آن باید خادم زائران امام رضا(ع) بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *