×
×
جدیدترین‌‌ها

تحریم‌های اروپا علیه نخست وزیر و حلقه نزدیکان رئیس جمهور مالی

  • کد نوشته: 32507
  • بهمن 16, 1400
  • پس از اینکه ارتش مالی طرح برگزاری انتخابات در ماه فوریه را کنار گذاشت، اتحادیه اروپا نخست وزیر و نزدیکان رئیس جمهور موقت این کشور را در لیست سیاه قرار داد.
    تحریم‌های اروپا علیه نخست وزیر و حلقه نزدیکان رئیس جمهور مالی

    به گزارش نخست نیوز ،  به نقل از المیادین، طبق بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اروپا، ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها برای ۵ نفر اعمال شده است.

    این افراد شامل فرماندهان ارشد نظامی هستند که «ابراهیم بوباکار کیتا»، رئیس‌جمهور سابق مالی را در اوت ۲۰۲۰ برکنار کردند. این اولین کودتای نظامی از ۲ کودتای مالی بود. کودتای دوم هم مه ۲۰۲۱ رخ داد.

    چوگل مایگا در ژوئن سال گذشته، چند روز پس از کودتای دوم در این کشور غرب آفریقا، به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی معرفی شد. او اکنون متهم است که به توافقنامه برای رأی‌گیری جدید ریاست‌جمهوری که قرار بوده ۲۷ فوریه برگزار شود، پایبند نبوده است و گفته می‌شود حکومت نظامی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در قدرت بماند.

    یکی دیگر از شهروندان مالی که تحریم می‌شود “آداما بن دیارا” است که اتحادیه اروپا او را به کمک به سرنگونی گیتا در سال ۲۰۲۰ متهم کرد. وی یک فعال طرفدار روسیه است که جنبش او تظاهرات ضد فرانسوی را سازماندهی کرده است.

    تحریم‌های حکومت نظامی مالی در بحبوحه تنش‌های این کشور با فرانسه صورت می‌گیرد.

    اخیرا ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه حکومت نظامی مالی را “نامشروع” خواند. درپی انتشار این اظهارات، سفیر فرانسه از باماکو، پایتخت مالی اخراج شد.

    مالی در گذشته مستعمره فرانسه بوده و نیروهای فرانسوی همچنان در این کشور حضور دارند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *