×
×
جدیدترین‌‌ها

آناتولی:
نظامیان آمریکا بیش از 10 بار برای ورود به مناطق تحت سلطه ارتش سوریه تلاش کرده‌اند

  • کد نوشته: 28897
  • دی 8, 1400
  • منابع خبری از افزایش تحرکات نیروهای آمریکایی در "قامشلی" همزمان با مذاکرات دولت سوریه با کردهای این کشور، خبر دادند.
    نظامیان آمریکا بیش از 10 بار برای ورود به مناطق تحت سلطه ارتش سوریه تلاش کرده‌اند

    به گزارس نخست نیوز ، به نقل از آناتولی، نیروهای آمریکایی طی دو ماه گذشته ده‌ها بار سعی کرده‌اند به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه وارد شوند.

    این تحرکات در زمانی صورت می‌گیرد که دمشق در حال مذاکره با کردهای سوریه است.

    طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی چندین بار سعی کرده‌اند به شهر قامشلی در استان حسکه سوریه که تحت تسلط ارتش این کشور است، وارد شوند. همچنین هلیکوپترهای آمریکایی چندین پرواز بر فراز این مناطق داشته‌اند.

    طبق اعلام منابع خبری، نیروهای آمریکایی با خودروهای زرهی در اطراف شهرک‌های “تل ذهب، فرفره، صالحیه، حامو، ابوالقصایب و نقطه زوری”، مکان‌های که ایست بازرسی‌های ارتش سوریه در آنجا حضور دارند، دیده شده‌اند.

    طبق گزارش‌ها اعلام شده نیروهای آمریکایی برای ساعاتی کنار ایست بازرسی‌های نیروهای سوری توقف می‌کردند اما هنگامی که ارتش سوریه و نیروهای آن‌ جمع می‌شدند، محل را ترک می‌کردند.

    این تحرکات آمریکایی همزمان با مذاکرات بین یگان‌های “مدافع خلق کرد”، که آنکارا آن را تروریستی می‌داند و از حمایت واشنگتن برخوردار هستند، با دولت سوریه و با میانجیگری روسیه است.

    دولت سوریه در این مذاکرات بر حاکمیت خود بر تمام این مناطق تاکید دارد اما یگان‌های کرد با رد این درخواست اصرار دارند که به عنوان یک نیروی نظامی مستقل در شرق فرات و زیرنظر دمشق باشند.

    با توجه به این گزارش، این تحرکات آمریکایی منعکس کننده حمایت این کشور از کردهای سوری برای اعمال فشار بر حکومت سوریه در جریان مذاکرات است.

    برچسب ها سوريه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *