×
×
جدیدترین‌‌ها

خواست مردم سودان ، واگذار کردن قدرت از سوی نظامیان است

  • کد نوشته: 23549
  • آبان 13, 1400
  • یک کارشناس مسائل آفریقا، با اعتقاد بر اینکه آنچه که در سودان طی روزهای اخیر رخ داده کودتا نیست، گفت: مردم سودان نه شخصی چون «عبدالله حمدوک» را می‌خواهند نه «عبدالفتاح برهان» را بلکه می‌خواهند نظامیان در این کشور که نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند ، حکومت را به خود مردم و غیر نظامیان واگذار کنند.
    خواست مردم سودان ، واگذار کردن قدرت از سوی نظامیان است

    به گزارش نخست نیوز ، جعفر قنادباشی  در مورد علت تحولات اخیر در سودان و اقدام «عبدالفتاح برهان» در بازداشت کردن «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان و حصر خانگی وی، گفت: تحولات اخیر در سودان چندین علت مشخص دارد. مردم در حال حاضر در سودان نسبت به عملکرد نظامی‌ها و افرادی مثل برهان و حمدوک نارضایتی شدیدی دارند.

    وی با بیان اینکه این افراد در اداره امور داخلی سودان و حل مشکلات مردم از جمله مسائل معیشتی ضعیف عمل کرده‌اند، اظهار کرد : از طرف دیگر این افراد در نزد بسیاری از مردم سودان دارای مشروعیت قانونی نیستند و به وسیله آراء مردم مسئولیت را بر عهده نگرفتند. بنابراین مردم سودان را در قدرت نمایندگی نمی‌کنند.

    قنادباشی با بیان اینکه جامعه سودان یک جامعه مذهبی است و حکومت کنونی در سودان از مشروعیت مذهبی نیز برخوردار نیست، افزود: آنها در حوزه سیاست خارجی نیز به درستی عمل نکردند. افراد حاکم در سودان به مردم این کشور وعده دادند که اگر خارطوم با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کند و روابط آنها با این رژیم عادی شود، سودان وام‌های زیادی دریافت می‌کند و از نظر مالی وضعیت سودان تغییر خواهد کرد. این در حالی است که بسیاری از مردم سودان مخالف عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند و این وعده ها هم محقق نشد.

    وی با بیان اینکه عبدالفتاح برهان فرمانده نیروهای اعزامی سودان به یمن برای کمک به عربستان جهت جنگ علیه مردم یمن بوده است، خاطر نشان کرد : مجموعه این نارضایتی‌ها دست به دست هم داد که عبدالفتاح برهان برای اینکه افکار عمومی سودان و جامعه جهانی از نارضایتی های موجود در این کشور منحرف کند و بر تضاد عمیق بین مردم و حکومت سودان سرپوش بگذارد اقدام به انجام تسویه بین گروه‌های حاکم در قدرت در این کشور کرده است .

    قناد باشی همچنین با بیان اینکه بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده نظامیان در سودان باید یک سال دیگر قدرت را واگذار کنند تا به نوعی غیرنظامیان با آراء مردم مسئولیت در این کشور را بر عهده بگیرند، افزود: عبدالفتاح برهان در این مدت تلاش کرده که به نوعی غیرنظامیان و چهره های سیاسی را از حکومت کنار بگذارد تا آنها در دوره انتقال نتوانند قدرت را در دست بگیرند و اقدامات اخیرش را هم باید در این چارچوب عنوان کرد .

    این کارشناس مسائل آفریقا در پایان صحبت‌های خود گفت: مردم سودان نه عبدالله همدوک را می‌خواهند، نه عبدالفتاح برهان را بلکه آنها به دنبال این هستند که نظامیان قدرت را واگذار کنند و حکومتی بر اساس آرا و خواست مردم بر سر کار آید.

    برچسب ها سودان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *