×
×
جدیدترین‌‌ها

صداوسیما زیرپای تیم ملی را خالی می‌کند؟

  • کد نوشته: 17543
  • مرداد 1, 1400
  • فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته به طور مکرر اعلام کرده اکثر موانع بر سر میزبانی تیم ملی در انتخابی جام جهانی را از بین برده و فقط پرداخت حق پخش تلویزیونی این مسابقات توسط صداوسیما باقی مانده است.
    صداوسیما زیرپای تیم ملی را خالی می‌کند؟

    به گزارش نخست نیوز ،  دیدارهای انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از ۱۱ شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران هم در نخستین بازی خود میزبان سوریه است. بعد از گذشت حدود دو سال قرار است بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار شود و هواداران تیم ملی در صورت مساعد شدن شرایط، در انتظار تماشای بازی‌های شاگردان اسکوچیچ از ورزشگاه آزادی هستند ولی هنوز میزبانی ۵ بازی تیم ملی در این مرحله نهایی نشده است.

    علت اصلی این مشکل، به نواقص و مشکلات موجود در میزبانی ایران و همین‌طور ورزشگاه آزادی مربوط می‌شد که بعد از بازدید نماینده فیفا، همه موانع جز یک مانع بسیار بزرگ حل و فصل شده است! در واقع آن‌طور که فدراسیون فوتبال از رییس تا دبیرکل و اعضای هیات رییسه اعلام کرده‌اند، بحث میزبانی در گرو پرداخت حق پخش تلویزیونی این مسابقات از سوی صداوسیما به AFC است؛ اتفاقی که در این سال‌ها محل مناقشه میان دو طرف بوده است.

    تیم ملی یک بار در مرحله دوم انتخابی به دلایل مختلف میزبانی را از دست داده است و حالا این فدراسیون قصد ندارد برای دومین بار متوالی در خارج از ایران از رقیبان خود میزبانی کند؛ به همین دلیل تاکنون اقداماتی از جمله حل مشکلات مربوط به نور ورزشگاه آزادی یا اینترنت پرسرعت و سایر مشکلات حل و فصل شده است ولی حق پخش تلویزیونی مشکلی است که در اختیار مدیران صداوسیما قرار دارد.

    عزیزی خادم اخیرا و به صراحت در یک برنامه تلویزیونی گفته است:” در حال حاضر فقط بحث حق پخش در میان است و امیدوارم همانند حمایت‌های بسیار خوبی که علی‌عسگری، رییس سازمان صدا و سیما در مرحله قبلی از تیم ملی داشت، بتوانیم این میزبانی را قطعی کنیم.”

    با این حال، هنوز صداوسیما اقدامی برای حل و فصل این مشکل انجام نداده است و زمان کوتاهی تا ضرب الاجل AFC باقی مانده است؛ چرا که در صورت پرداخت نشدن مبلغ مذکور، بازی‌ها به خارج از ایران منتقل خواهد شد. به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا اصرار دارد هر چه زودتر موضع ایران مشخص شود و در صورت حل نشدن مشکل، کشور و ورزشگاه دیگری را برای بازی‌های ایران تعیین کند.

    دیروز میرشاد ماجدی، عضو هیات رییسه به صراحت گفت: “اگر تا چند روز آینده این مبلغ پرداخت نشود، میزبانی از ما گرفته می‌شود. خواهشم این است که با تدابیری که مسوولان صدا و سیما اتخاذ می‌کنند، در اسرع وقت با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون می‌شود، مبلغ درخواستی AFC را پرداخت کنیم و مانند گذشته میزبانی را در استادیوم آزادی برعهده بگیریم. علاقه‌مندان به فوتبال می‌دانند زمانی که در ایران بازی می‌کنیم بدون شک از بسته‌های میزبانی و کارهایی که در کشور می‌توانیم به راحتی انجام بدهیم، برای این که صرف و صلاح تیم ملی فوتبال کشورمان باشد، می‌توان استفاده بهینه کرد. امیدوارم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود این مبلغ پرداخت شود تا از میزبانی محروم نشویم.”

    آن طور که از شرایط بر می‌آید، فدراسیون فوتبال قصد لاپوشانی مشکل را ندارد و نمی‌خواهد سپر بلای اقدامات صداوسیما در پوشش مسابقات به صورت قاچاقی شود؛ اتفاقی که صدای AFC را هم درآورده است. در نتیجه با علنی شدن مشکل و مصاحبه‌های پرتکرار مسوولان این فدراسیون، باید دید صداوسیما در مسیر مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان، زیر پای تیم ملی را خالی می‌کند یا تبدیل به عصای دست دراگان اسکوچیچ خواهد شد؟

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *