×
×

روسیه برای نوسازی ارتش ارمنستان اعلام آمادگی کرد

  • کد نوشته: 16700
  • مرداد 21, 1400
  • سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با آرشاق کاراپتیان همتای ارمنی خود بر آمادگی مسکو برای کمک به نوسازی ارتش ارمنستان اعلام آمادگی کرد.
    روسیه برای نوسازی ارتش ارمنستان اعلام آمادگی کرد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از وزارت دفاع روسیه، شایگو در دیدار با کاراپتیان گفت: روسیه آماده است تا به ارمنستان برای نوسازی و اصلاح ارتش این کشور کمک کند.

    وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه به همکاری ها با ارمنستان در عرصه نظامی در چارچوب دوجانبه و در سازمان پیمان امنیت جمعی اهمیت خاصی قائلیم، اضافه کرد: برای ادامه کمک به اجرای برنامه اصلاحات نیروهای مسلح ارمنستان آماده ایم.

    وی خطاب به وزیر دفاع ارمنستان افزود: نیل به این هدف آسان نیست اما با تجربه شما قابل دسترس است.

    شایگو در ادامه سخنان خود با اشاره به پایگاه نظامی ۱۰۲ روسیه در ارمنستان گفت: این پایگاه با تجهیزات و تسلیحات پیشرفته تجهیز شده است و ضامن امنیت ارمنستان محسوب می شود.

    وی خاطرنشان کرد: ارمنستان شریک کلیدی روسیه در تامین امنیت منطقه قفقاز است و ما علاقه شدید به حفظ ثبات این منطقه داریم.

    آرشاق کاراپتیان وزیر دفاع ارمنستان هم به نوبه خود با قدردانی از طرف روسی برای آمادگی کمک به کشورش و تامین امنیت ارمنستان گفت که روسیه متحد راهبردی ارمنستان است و وی به همین دلیل نخستین سفر خارجی را به روسیه انجام داد.

    وی گفت: روسیه تنها کشوری است که برای تامین امنیت ارمنستان و ملت ارمنی کمک می کند و به مسائل امنیتی نه فقط در قره باغ بلکه در داخل ارمنستان می پردازد و برای همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مسکو آماده ایم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *