×
×
جدیدترین‌‌ها

انتخاب انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی

  • کد نوشته: 16109
  • مرداد 16, 1400
  • سازمان انتقال خون ایران و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون برای سومین بار به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی انتخاب شدند.
    انتخاب انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی

    به گزارش نخست نیوز به نقل از سازمان انتقال خون، با اجرای موفق و کامل فعالیت‌های دوره دوم مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران دوباره از سپتامبر ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۵ برای سومین بار به عنوان مرکز همکار انتخاب شدند.

    دکتر «احمد سلیم المنظری» مدیر منطقه ای دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت طی نامه ای رسمی ضمن تقدیر از فعالیت‌های دوره دوم مرکز همکار، تمدید اعتبار دوره سوم را اعلام و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های آینده نیز موجب پیشبرد اهداف سازمان بهداشت جهانی در منطقه شود.

    بر اساس این گزارش در طول دوره سوم عضویت، موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران از طریق برگزاری کارگاه متمرکز سازی و مدیریت مراکز انتقال خون، کارگاه استفاده بهینه از پلاسما برای پالایش و همکاری در دو پروژه پژوهشی در خصوص مدیریت اهداکنندگان خون و بررسی سلامت و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی (امرو) به اجرای استراتژی های سازمان جهانی بهداشت در خصوص سلامت خون و کفایت خون در منطقه مدیترانه شرقی کمک خواهد کرد.

    همچنین دوره عضویت نخست از سپتامبر ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۷ و دوره دوم عضویت از سپتامبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۲۱ بود و در طول این دوره ها، مرکز همکار موفق به برگزاری هفت کارگاه آموزشی و یک سمینار بین المللی و انجام پروژه پژوهشی بررسی وضعیت و روند ۱۰ ساله سلامت و کفایت خون را در منطقه شده است.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *