×
×
جدیدترین‌‌ها

بهره برداری از پروژه طرح صنعتی سازی ساختمان توسط وزارت دفاع آغاز شد

  • کد نوشته: 14851
  • مرداد 4, 1400
  • بهره برداری از پروژه کلی طرح صنعتی سازی ساختمان توسط وزارت دفاع با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
    بهره برداری از پروژه طرح صنعتی سازی ساختمان توسط وزارت دفاع آغاز شد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از خانه ملت، بهره برداری از طرح ملی صنعتی سازی ساختمان توسط وزارت دفاع صبح امروز دوشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس شورای مجلس اسلامی و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آغاز شد.

    پروژه مذکور به عنوان یک طرح استراتژیک برای تغییر ریل ساختمان سازی کشور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح از مهرماه سال ۹۸ آغاز شده و طی آن کشور به دانش طراحی ساخت و نصب ساختمان های مدولار که تاکنون در انحصار دو یا سه کشور بوده است دست یافته است.

    در این طرح، چرخه احداث یک ساختمان 12طبقه با زیر بنای حدود 11هزار متر مربع با ظرفیت تقریبی 70واحدآپارتمان  از 3سال  به حدود 6 ماه کاهش می یابد.

    این طرح مطابق با آیین‌نامه‌های روز دنیا طراحی و از نظر کاهش مصرف انرژی، عایق بندی صوتی و حرارتی، زلزله و آتش سوزی بسیار مناسب است و قیمت تمام شده آن نیز مناسب تر  از سایر روش های مرسوم است.

    در این نوع ساختمان ها پرت انرژی به شدت کاهش یافته و نسبت به سیستم سنتی اسکلت فلزی متداول در کشور قیمت تمام شده آن ارزان تر خواهد بود.

    در معماری این ساختمان ها آرامش، آسایش، سبک و الگوی جدیدِ مطابق با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی رعایت شده است .

    با ایجاد حجم های هندسی مناسب در پلان، نمای ساختمان از مطلوبیت بصری برخوردار گشته و قابلیت تطابق با بافت و اقلیم مناطق مختلف کشور نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

    تولید و ثبات دانش فنی، طراحی فرآیند تولید، طراحی ماشین آلات خطوط تولید و مونتاژ کارخانه در زمینی به مساحت 300هزار متر مربع و 70 هزار متر زیر بنا با ایجاد زیر ساخت بسیار مناسب از جمله انتقال آب غیر شرب و انشعابات گاز و برق و 230 هزار متر مربع احداث خیابان های ارتباطی، فضای سبز، شبکه روشنایی و محوطه سازی، همگی توسط متخصصین متعهد و نخبه داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن محقق گردید و انشاء الله در تابستان امسال شاهد ساخت اولین بلوک 12 طبقه با این روش خواهیم بود.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *