×
×
جدیدترین‌‌ها

تحلیل آماری نتایج دو دوره اخیر ،
رمز موفقیت در حراج سکه چیست؟

  • کد نوشته: 110135
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳
  • حراج سکه مرکز مبادله روز دوشنبه ۳۰ مهرماه پی گرفته می‌شود و برنده کسی است که پس از اضافه‌شدن کارمزد، بدون اینکه هزینه انباری‌داری موی دماغش شود، بتواند سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه را از حراج مرکز مبادله حداقل دو و حداکثر شش درصد زیر قیمت بازار آزاد بخرد
    رمز موفقیت در حراج سکه چیست؟

    به گزارش نخست نیوز، حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران، در روز دوشنبه ۳۰ مهرماه، با توجه به گردوخاک روز‌های اخیر احتمالا به رقابتی داغ و نفسگیر تبدیل خواهد شد.

    متقاضیان، همچون دوره‌های گذشته از ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۸ مهر تا ساعت ۲۳ روز یکشنبه ۲۹ مهرماه فرصت دارند نسبت به واریز وجه اقدام کنند. حراج سکه، راس ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۳۰ مهرماه آغاز می‌شود و متقاضیان تا ساعت ۱۵ برای ثبت سفارش فرصت دارند. برنده کسی است که پس از اضافه‌شدن ۳۰ هزار تومان کارمزد و حداقل یک روز هزینه انباری‌داری، بتواند سکه امامی، نیم سکه و ربع سکه را از حراج مرکز مبادله بین دو تا شش درصد زیر قیمت بازار آزاد بخرد. بررسی حراجی‌های هفته قبل کمک می‌کند بفهمیم ثبت سفارش در کدام بازه قیمت، شانس پیروزی در حراج سکه مرکز مبادله را افزایش می‌دهد.

    قیمت سکه در حراج روز دوشنبه مرکز مبادله

    حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دوشنبه هفته قبل برای بیست و دومین دوره انجام شد. در این مرحله روی‌هم‌رفته پنج هزار و ۴۵۳ قطعه سکه طلا به متقاضیان تخصیص پیدا کرد و ربع سکه از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

    ربع‌سکه ۱۱ هزار و ۲۰۷ سفارش را به خود اختصاص داد اما در نهایت پس از اینکه جلسه حراج خاتمه پیدا کرد، باتوجه‌به نحوه سفارش‌گذاری فقط دو هزار و ۳۷۴ ربع‌سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. میانگین قیمت ربع‌سکه در حراج مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، ۱۷ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان بود.

    قیمت نیم‌سکه به طور میانگین ۲۶ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان بود و از مجموع هفت هزار و ۳۶۳ قطعه نیم‌سکه ثبت سفارش شده، هزار و ۹۶۴ قطعه به متقاضیان تخصیص پیدا کرد. در حراج تمام سکه هم از هشت هزار و ۷۵۱ قطعه سکه ثبت سفارش شده، تعداد هزار و ۱۱۴ قطعه سکه امامی با میانگین قیمت ۴۹ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان به متقاضیان تخصیص پیدا کرد.

    قیمت سکه برای مشتریان حراج مرکز مبادله با احتساب کارمزد و هزینه انبارداری محاسبه می‌شود. اگر دست بجنبانید و همان هفته اول سکه‌ها را از بانک بگیرید، نیازی به هزینه انبارداری نیست، اما بیایید محض احتیاط یک روز هزینه انبارداری هم محاسبه کنیم.

    قیمت سکه امامی پس از افزوده‌شدن ۳۰ هزار تومان کارمزد و ۵۰ هزار تومان هزینه انبار‌داری، برای شرکت‌کنندگان در بیست‌دومین حراج مرکز مبادله به ۴۹ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان رسید. سکه امامی در بازار آزاد، همان روز ۴۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان فروخته شده است.

    اختلاف قیمت ربع‌سکه دولتی و بازار آزاد بیشتر است. ربع‌سکه روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در بازار آزاد با قیمت ۱۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان به فروش رسیده، اما اگر کسی راه مرکز مبادله طلا و ارز را در پیش گرفته باشد، برای خرید سکه دولتی باید ۱۷ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان بپردازد. 

    ربع‌سکه دولتی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، سه درصد ارزان‌تر از بازار آزاد بوده. مشتریان مرکز مبادله، آن روز نیم سکه را هم ۲۶ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان خریداری کرده‌اند در حالی که قیمت نیم سکه در بازار آزاد معادل ۲۷ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود.

    منبع فرارو

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *