×
×
جدیدترین‌‌ها

افزون بر برآورده کردن سایر معیارها؛
بایدن: پیوستن اوکراین به ناتو منوط به ریشه کنی فساد است

  • کد نوشته: 10934
  • خرداد 25, 1400
  • رییس جمهوری ایالات متحده پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو را به ریشه کنی فساد و برآورده کردن سایر معیارها منوط کرد.
    بایدن: پیوستن اوکراین به ناتو منوط به ریشه کنی فساد است

    به گزارش نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رییس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری که پس از نشست سران ناتو در بروکسل برگزار شد، درباره پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی گفت: «واقعیت این است که آنها (اوکراین) هنوز لازم است فساد را ریشه کن کنند، واقعیت این است که آنها لازم است سایر معیارها برای ورود به این برنامه عملیاتی را محقق سازند».

    وی در ادامه افزود: «در ضمن، ما هر آنچه در توان داریم برای رساندن اوکراین به موقعیتی که قادر شود در برابر تهاجم روسیه و برای حفظ امنیت فیزیکی خود ایستادگی کند، انجام خواهیم داد».

    بایدن همچنین با اشاره تلویحی به ماجرای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه مدعی شد که حضور روسیه «در بخش‌هایی از خاک اوکراین» از پیوستن کی‌یف به ناتو جلوگیری نخواهد کرد.

    این در حالی است که اوایل روز دوشنبه، «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در یک پیام توئیتری «با تمجید از شناخت و آگاهی شرکای ناتو از تمام خطرها و چالش‌های پیش روی اوکراین» اعلام کرد که این کشور عضوی از این ائتلاف نظامی خواهد شد.

    در واقع این پیام توئیتری رییس جمهور اوکراین واکنشی بود به اعلامیه رسمی نشست بروکسل در اوایل روز دوشنبه که در آن سران کشورهای عضو ناتو در کنار سایر موضوعات تصمیم مربوط به عضویت اوکراین در این ائتلاف را تأیید کردند.

    گفتنی است، کی‌یف تمایل خود برای پیوستن به ناتو را پس از کودتای ۲۰۱۴ در این کشور اعلام کرد. در پی نشست ۱۴ ژوئن ناتو در بروکسل، مقامات اوکراین نسبت به اینکه این ائتلاف به کی‌یف اجازه پیوستن زودهنگام را بدهد، ابراز امیدواری کردند، به ویژه اینکه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که زلنسکی خواستار یک پاسخ صریح «مثبت» یا «منفی» از سوی رییس جمهور جو بایدن در این باره شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *