×
×
جدیدترین‌‌ها

دست‌آورد ویژه سفر رییس جمهور به قطر برای بوشهری ها

  • کد نوشته: 108928
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳
  • دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در سفر به کشور قطر در حالی چندین تفاهم نامه همکاری با امیر این کشور به امضا رساند که یک دست‌آورد ویژه ای نیز برای بوشهری‌ها به همراه داشت.
    دست‌آورد ویژه سفر رییس جمهور به قطر برای بوشهری ها

    به گزارش نخست نیوز،

    شهرستان دیر در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان بوشهر با داشتن ۱۷۵ کیلومتر فاصله با بندر الرئویس قطر، نزدیک ترین فاصله را بین بنادر جنوبی ایران با این شیخ نشین حاشیه خلیج فارس دارد.

    به دلیل موقعیت استراتژیک و مهم دیر که به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران نیز شناخته می شود، از ۳ سال گذشته موضوع استفاده از این بندر به عنوان دروازه ورودی به قطر به شکل کاربردی مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که زمینه آمد و رفت هیات های مختلف تجاری و سیاسی بین دو کشور ایجاد کرد.

    حضور هیات های عالی رتبه متشکل از رئیس سازمان بنادر قطر، مدیر بندری الرویس، معاون مدیر بندری اطلاعات بندر الرویس، مدیر بخش مطالعات و امور بین الملل، رییس بخش گمرک بندر الحمد و رییس بازرسی ایکس ری بندر الحمد به منظور ارزیابی ظرفیت‌های بندری و دریایی بندر دیر فقط گوشه ای از نگاه ویژه قطری ها برای استفاده از این بندر در مبادلات اقتصادی مستقیم با ایران و ترانزیت کالا از سایر کشورها در این سه سال بوده است.

    این رفت و آمدهای دیپلماتیک اقتصادی و هیات های تجاری هر دو کشور سبب شد تا پس از سه سال تلاش های کارشناسی، امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه شاهد امضا تفاهم نامه همکاری در طرح توسعه بندر دیر به همراه پنج تفاهم نامه دیگر بین دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه باشیم.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *