×
×
جدیدترین‌‌ها

پنج بازنده اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو

  • کد نوشته: 106289
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
  • دو شاسی‌بلند بنزینی و هیبریدی، یک پیکاپ، یک سدان و یک مینی‌ون در بازار آزاد زیر نرخ مصوب نمایندگی خریدوفروش می‌شوند.
    پنج بازنده اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو

    به گزارش نخست نیوز،  قرعه‌کشی ایران‌خودرو ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ خواهد بود و تکلیف برنده‌های خوش‌شانس لاتاری خودروساز داخلی مشخص می‌شود.

    شانس برنده‌شدن در قرعه‌کشی به‌خاطر حجم متقاضیان و ظرفیت عرضه از سوی ایران‌خودرو حدود سه از ۱۰۰ تخمین زده می‌شود و قاعدتا بخش عظیمی از شرکت‌کننده‌ها امکان خرید خودرو به قیمت کارخانه را نخواهند داشت. با این حال همین الان برای آن دسته از ثبت‌نام‌کننده‌هایی که دنبال خرید خودرو هستند و اصطلاحا متقاضی واقعی به‌حساب می‌آیند، پنج گزینه مونتاژی و وارداتی در بازار آزاد به‌چشم می‌خورد که زیر قیمت نمایندگی خریدوفروش می‌شوند.

    جک J۴ کرمان‌خودرو جزو ارزان‌ترین مونتاژی‌های فعلی است. مثل X۲۲ پرو مدیران‌خودرو در کارخانه زیر یک میلیارد قیمت دارد و در نمایندگی‌های کرمان‌خودرو دقیقا ۷۹۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

    قیمت جک J۴ در بازار آزاد، اما همزمان با نیمه اول شهریور امسال از سوی فروشنده‌ها ۷۸۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. قیمت جک J۴ در بازار آزاد به این ترتیب ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از کارخانه کمتر است.

    جک J۴ در بازار آزاد تا اواخر تیرماه امسال بیشتر از کارخانه معامله می‌شد و حتی نیمه فروردین تا مرز ۹۲۰ میلیون ارزش پیدا کرد. نهایتا از نیمه مرداد امسال قیمت جک J۴ در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب نمایندگی تقلیل عقب رفت.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *