×
×
جدیدترین‌‌ها

 اسکان بیش از ۲۰ هزار زائر در مشهد

  • کد نوشته: 106356
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
  •  دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: از ابتدای دهه پایانی صفر تا شب گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در بوستان زائرپذیر غدیر اسکان داده شده‌اند.
     اسکان بیش از ۲۰ هزار زائر در مشهد

    به گزارش نخست نیوز – سیدجلیل بامشکی اظهار داشت: در بحث اسکان اگر چه شهرداری مسئول مستقیم موضوع نیست اما از آنجا که عضو کمیته اسکان است، برای کمک و پشتیبانی این مهم پیشگام شده است.

    وی گفت: بر همین اساس تعداد ۵۱ مرکز اسکان موقت با ظرفیت ۶۷ هزار نفر شب از ابتدای دهه آخر صفر آماده شده که توسط قرارگاه عملیاتی خدمات سفر این ظرفیت‌ها پر می‌شود. بامشکی عنوان کرد: تا کنون فقط در بوستان زائرپذیر غدیر، پذیرش داشتیم و فعلا نیاز به بکارگیری دیگر مراکز نبوده؛ بر همین اساس شب گذشته بیش از ۵ هزار نفر اسکان داشتیم.

    به گفته دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد، از ابتدای دهه پایانی صفر تا شب گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر در بوستان زائرپذیر غدیر اسکان داده شده‌اند. وی با بیان اینکه درصورت نیاز از دیگر ظرفیت‌های اسکان موقت در شهر مشهد نیز استفاده خواهد شد؛ تصریح کرد: مکان‌های در نظرگرفته شده شامل سالن ‌های ورزشی، سوله‌های بحران، فرهنگسراها، بوستان‌ها و مراکزی مثل نمایشگاه بین‌المللی است که در صورت نیاز به ترتیب اولویت آماده اسکان خواهند بود.

    بامشکی متذکر شد: در صورتی که همه مراکز اسکان رسمی و موقت مثل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، مساجد و حسینیه‌ها تکمیل شود، از ظرفیت اسکان موقت پیش‌بینی شده استفاده خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر بوستان زائرپذیر غدیر به دلیل داشتن تمام زیرساخت‌های اسکان که از قبل داشته از تابستان در اختیار بوده و در این دهه نیز پذیرای زائران است چون نوع اسکان این بوستان متفاوت و چادری بوده و فضای پارک جنگلی را دارد و همچنین از همه امکانات لازم نظیر سرویس بهداشتی، حمام، غرفه ارزاق، نانوایی، امکانات تفریحی و رفاهی و … نیز برخوردار است. بامشکی با بیان اینکه سایر مراکز اسکان پیش‌بینی شده، موقت بوده و ویژه این برهه از ایام است، تصریح کرد: اسن مراکز در صورتی که نیاز باشد پذیرش زائران را خواهند داشت. به گفته‌ی دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد؛ شماره تلفن ۳۷۰۴۵ با پیش شماره ۰۵۱ جهت هر نوع راهنمایی در حوزه اسکان و حمل و نقل در این ایام در نظر گفته شده است.

    سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *