×
×
جدیدترین‌‌ها

عدالت اجتماعی مبتنی بر پیشرفت، برنامه دولت است

  • کد نوشته: 106262
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
  • عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عدالت اجتماعی مبتنی بر پیشرفت را برنامه دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: دولت با توزیع عادلانه اعتبارات و منابع در جهت تولید ثروت، اهداف مورد نظر را محقق خواهد کرد.
    عدالت اجتماعی مبتنی بر پیشرفت، برنامه دولت است

    نخست نیوز – احمد فاطمی ، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و هیات دولت چهاردهم گفت: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره فرمودند، بهره بردن از ظرفیت‌های مختلف در کشور است و از دولت خواستند برای تحقق این موارد همه همت خود را به کار گیرند.

    نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی افزود: جوانان متعهد و متخصص در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کردند و دولت چهاردهم می‌تواند با سپردن امور کشور به این نخبگان، سبب پیشرفت در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور شود.

    وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سبب بازسازی اعتماد مردم در سطح جامعه شد، گفت: این موضوع ظرفیت ارزشمندی است که باید دولت از آن استفاده کرده و امورعقب مانده کشور را به سرانجام برساند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توجه به توان داخلی را یکی از مسائل مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: امروز ایران اسلامی در مسائل دانش بنیان به رشد چشمگیری رسیده که استفاده درست و دقیق از این ظرفیت در ارتقاء جایگاه کشور نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

    این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی که دولت می‌تواند از آن به بهترین شکلی بهره ببرد، افزود: در این زمان باید به درستی اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرا و بخش خصوصی را تقویت کرد تا همراه با بهره بردن از ظرفیت داخلی و مردمی، حرکت رو به جلو در اقتصاد رشد کرده و منجر به اجرایی شدن شعار سال در جهش تولید شود.

    باید از ظرفیت سیاست خارجی برای توسعه روابط با کشورهای جهان بهره برد

    فاطمی با اشاره به ظرفیتی که در سیاست خارجی برای توسعه روابط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان وجود دارد، اضافه کرد: در این حوزه ابزارهایی مهمی در دست سیاست خارجی کشور است تا تعامل سازنده با اقتصادهای بزرگ دنیا را بیشتر کند و از آن در راستای توسعه استفاده کند. همچنین توجه به اقتصاد دریا محور از جمله مسائلی است که در دولت چهاردهم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب می تواند به آن توجه کند.

    نماینده مردم بابل در مجلس درباره راهکارهای مورد نظر برای توسعه عدالت در کشور اظهار داشت: نخستین موضوع توزیع عادلانه اعتبارات و منابع است و باید این موضوع در جهت تولید ثروت هدایت و مدیریت شود. همچنین باید مناطق محروم و کم برخوردار در دولت چهاردهم دیده شوند که دولت با انتخاب معاونت امور روستایی و مناطق محروم نشان داد عزم خود را برای توسعه عدالت در این مناطق جمع کرده است.

    وی ادامه داد: توجه به شهرستان‌ها، تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی از دیگر مسائلی است که دولت باید به آن توجه کند و دولت چهاردهم باید به دنبال حذف رانت و ایجاد عدالت اجتماعی مبتنی بر پیشرفت باشد.

    فضای مجازی در عین ساماندهی باید رفع فیلتر شود

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی تصریح کرد: معتقدم صیانت از فضای مجازی در تمام کشورهای جهان وجود دارد و باید در کشور ما نیز حکمرانی قانون جایگزین حکمرانی سلیقه و نگاه عده‌ای خاص شود در فضای مجازی شود تا از رها بودن فضای مجازی جلوگیری کرد.

    فاطمی ادامه داد: اگر فضای مجازی رها باشد، مرزهای ایمانی، عقیدتی و خانوادگی جامعه دچار خدشه خواهند شد. البته باید علاوه بر توجه به این موضوع، در خصوص رفع فیلترینگ فضای مجازی گام‌های مهمی برداشت. چرا که فیلترینگ سبب رسیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: پایین بودن سرعت اینترنت سبب آسیب روانی به مردم شده و بسیاری از کسب و کارهای در فضای مجازی نیز تعطیل یا دچار چالش شدند که باید در این حوزه اقدام درست قانونمندی در نظر گرفت.

    به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با ایشان، بیان کردند: همکاران جوان، مومن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه را انتخاب کنید تا گره‌ها را باز کنند و با پرورش آنها در مدیریت‌های رده‌های مختلف از پایین، بتدریج نسلی از مدیران برجسته و پرانگیزه برای فردای کشور شکل گیرد.

    رهبر انقلاب به رئیس جمهور توصیه کردند: صد جوان با این خصوصیات را بکار گیرید و در پایان دولت، صد مدیر قوی و آماده تحویل دهید که این کار بسیار بزرگی خواهد بود؛ البته شهید رئیسی هم در این زمینه توفیقاتی داشتند.

    موضوع فضای مجازی، نکته هشتم رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان بود. ایشان گفتند: امروز فضای مجازی دیگر مجازی نیست بلکه واقعیت رو به توسعه در زندگی مردم است؛ بنابراین، در فضای مجازی باید حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد.

    ایشان تعبیر سابق خود از فضای مجازی کشور به رها و ول بودن را ناشی از نبود حکمرانی قانونمند خواندند و گفتند: اگر در این زمینه خلأ قانونی دارید، قانون مورد نیاز را ایجاد کنید و بر اساس آن زمام کار را به دست بگیرید، همچنانکه در همه دنیا با جدیت این کار را می‌کنند؛ بگونه‌ای که اکنون می‌بینید که فرانسوی‌ها آن فرد را بخاطر نقض حکمرانی خود بازداشت کرده‌اند.

    منبع : ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *