×
×
جدیدترین‌‌ها

جیک سالیوان افشا کرد:
«جو بایدن» اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه مالی تحت فشار می‌گذارد

  • کد نوشته: 10228
  • خرداد 18, 1400
  • مشاور امنیت ملی ایالات متحده از تأکید ویژه رییس جمهور این کشور بر اهمیت تقسیم بار مسوولیتها در ائتلاف ناتو و مشارکت مالی متحدان در رزمایشها و عملیات‌های این ائتلاف در نشست هفته آتی خبر داد.
    «جو بایدن» اعضای ناتو را برای پرداخت سهمیه مالی تحت فشار می‌گذارد

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از اسپوتنیک، در حالی که واشنگتن در راستای سیاست اعمال فشار حداکثری بر مسکو سایر متحدان ناتو را به افزایش بودجه نظامی ترغیب و به نوعی وادار می‌کند، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی امریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت که «جو بایدن» قرار است در نشست آتی ناتو که هفته آینده برگزار می‌شود، بر اهمیت تسهیم وظایف و مسوولیتها در این ائتلاف نظامی و همچنین مشارکت متحدان در تأمین بودجه رزمایش‌ها و عملیات‌های آن به طور ویژه تأکید کند.

    این در حالی است که اوایل هفته آینده بایدن برای دیدار با متحدان و شرکای ایالات متحده و همچنین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به اروپا سفر خواهد کرد، اما پیش از ترک واشنگتن وی میزبان «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در کاخ سفید خواهد بود.

    «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در خصوص خلاصه موضوعات این نشست دوجانبه و همچنین نشست آتی ناتو گفت که محورهای نشست ناتو شامل «تقویت امنیت فراآتلانتیکی در مواجهه با چالشهای برخاسته از جانب چین و روسیه و همچنین پرداختن به تهدیدهایی همچون تهدیدهای سایبری و تغییرات اقلیمی همزمان با تلاش برای تضمین تقسیم منصفانه‌تر مسئولیت میان متحدان خواهد بود».

    در همین ارتباط، استولتنبرگ پیش از این در گفتگو با یک رسانه دولتی نروژ گفته بودند که «صرف منابع مالی بیشتر به همراه یکدیگر نشاندهنده قدرت پایبندی ما ذیل ماده ۵ و همچنین تعهد ما به دفاع از یکدیگر است. این امر همچنین به توزیع منصفانه‌تر بار مسئولیتها کمک خواهد کرد».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *