×
×
جدیدترین‌‌ها

چهل روز از فقدان «رئیسی عزیز» گذشت

  • کد نوشته: 101377
  • تیر 8, 1403
  • نبود رئیس جمهوری که همگان او را همچون شهید رجایی و بهشتی میدانستند، به چهل روز رسیده است. پس از شهادت سید ابراهیم، فضای سیاسی کشور زودتر از موعد انتخاباتی شد و هیاهو برای انتخاب رئیس جمهوری که ادامه دهنده راه سید محرومان باشد، بلند شده است.
    چهل روز از فقدان «رئیسی عزیز» گذشت

    نخست نیوز،

    حدود چهل روز از آن حادثه تلخ می‌گذرد. حادثه‌ای که نه تنها ایران را در غم و اندوه فرو برد بلکه یک جهان را شوکه کرد. سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران و همراهانش در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و هنگام برگشت از افتتاح پروژه مشترک ایران در منطقه ورزقان روزهای تلخی را برای ایرانیان و دوستداران آن رقم زد. سید ابراهیم رئیسی که حالا باید او را شهید خدمت بخوانیم با همراهان شهیدش نه تنها در زمان حیات سر از خستگی نمیشناختند و مدام به دنبال حل مشکلات مردم بودند، بلکه پس از عروج‌شان نیز اقتداری و عزتی دیگر برای ایران عزیز رقم زدند.

    شخصیتی تکرار نشدنی

    شهید جمهور درحالی در سال ۱۴۰۰ زمامداری امور اجرایی کشور را برعهده گرفت که شرایط اقتصادی و معیشتی با چالش های جدی رو به رو بود . سایه منحوس ویروس کرونا نیز روز به روز بزرگتر و به تعداد فوت شدگان افروده میشد. درحالی که دولت قبل پیوستن به معاهده های بین المللی را تنها شرط واردات واکسن میدانست اما سید ابراهیم با تلاش خستگی ناپذیر خود و بدون پذیرفتن معاهده هایی مانند fatf واکسن وارد کرد و همزمان توان کشور را برای تولید واکسن ایرانی تقویت گرفت. بنابراین بعد از چیزی حدود یک سال شر کرونا از کشورمان کم شد. رشد اقتصادی مثبت، افزایش چشمگیر صادرات نفت، عضویت در سازمان های بین المللی و منطقه ای مهم و کاهش نرخ بیکاری از قابل توجه ترین اقدامات دولت شهید رئیسی عزیز درعمر کوتاه و سه ساله خود بود. اما چیزی که بیشتر از همه سید ابراهیم را محبوب دل ها کرده بود، عبای خاکی و کفش گلی او در سفرهای استانی بود. رئیس جمهوری که به دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق کشور سر میزد و پای درد و دل ها و انتقادات مردمی مینشست که در دولت های گذشته کمتر طعم رئیس جمهوری خدوم و بی آلایش را چشیده بودند. اما خادم امام رضا (ع) همیشه سودای شهادت در راه خدمت به مردم را در سر داشت و در نهایت نیز به آرزوی خود رسید. اما شهید رئیسی همان طور که در سال های ارزشمند عمر خود هیچوقت تنها سر سفره ای ننشست در فیض شهادت نیز همراهان خود از جمله شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر فقید امور خارجه، حاج آقای آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و مالک رحمتی استاندار انقلابی آذربایجان شرقی را به فیض شهادت نائل آورد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *