×
×
جدیدترین‌‌ها

به یاد بزرگان،
زنیل محاسبتی ؛معمار و پدر بسکتبال با ویلچر ایران

  • کد نوشته: 101297
  • تیر 7, 1403
  • مفتخرم قلمم را مزین کنم به یاد گرامیداشت مردی بزرگ و چهره‌ای ماندگار و پرافتخار زنده‌یاد مرحوم حبیب‌الله زنیل محاسبتی قهرمان و پهلوانی صاحب‌نام در بسکتبال استان و کشور نیز بنیان‌گذار و پدر بسکتبال با ویلچر ایران (این نام‌گذاری توسط فدراسیون جانبازان و معلولین در سال 1380 اعلام گردیده است ) اگرچه زنده‌یاد حبیب‌الله زینل محاسبتی خیلی زود آسمانی شد.
    زنیل محاسبتی ؛معمار و پدر بسکتبال با ویلچر ایران

    نخست نیوز، علی عبداحد_( 5/12/1382) ما همواره نامی پرآوازه در ورزش کشور و به لحاظ خدمات و صفات اخلاقی‌اش به‌خصوص در جمع باصفای بسکتبالیست‌های پرافتخار با ویلچر استان خراسان رضوی و تیم‌های ملی کشور ، می‌توان ادعا نمود که آن مرحوم چهره‌ای ممتاز و شاخص در بسکتبال با ویلچر آسیا و جهانی بود . همچنین بر این باوریم که سالن ورزشی مرحوم علی حمیدی در مجموعه‌ی آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد با قهرمانی‌های غرورآفرین بسکتبالیست‌های با ویلچر خراسانی به جامعه ورزش معرفی شد و رسمیت یافت و به‌یقین در جای‌جای سالن مرحوم علی حمیدی نیز خاطرات بی‌شماری از خدمات شایسته و معمار بسکتبال با ویلچر ایران (زنده‌یاد حبیب‌الله زنیل محاسبتی ) را در خود ثبت و ضبط دارد که می‌باید توسط کمیته ورزش آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد ، گرامی و خاطراتش با نام‌گذاری میادین‌ آن مجموعه ، ماندگار بماند .

    خلاصه‌ای از سوابق و افتخارات مرحوم:

    متولد 20 شهریور 1326 در مشهد ، عضو تیم‌های بسکتبال تیم‌های منتخب آموزشگاه‌ها و قهرمانی کشور و تیم‌های راه‌آهن مشهد ، پاس مشهد ، کارگران خراسان ، دارای مدرک مربی‌گری و داوری درجه‌یک فدراسیون ، مربی بسکتبال منطقه 9 دانشگاه ، حضور چند دوره با عنوان دبیر هیات های بسکتبال استان خراسان رضوی .

    افتخارات در بسکتبال با ویلچر :

    شروع در آسایشگاه شهید فیاض بخش و ایران (1360) و اولین مربی با ویلچر خراسان رضوی و کشور ، مربی تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر به مدت 20 سال ( 80تا60) ، مسوول کمیته مربیان انجمن و مربی بین‌المللی با ویلچر فدراسیون جانبازان و معلولین ، نایب‌قهرمان و مقام سوم تورنمنت‌های بین‌المللی (در یوگسلاوی باافتخار در سکوی سوم ایستادند).

    حضور در مسابقات مقدماتی جام‌های جهانی آلمان ( سال 1372 ) ، تهران ( سال 1373 ) ، ژاپن ( 1374 ) ، تیم ملی با ویلچر به خاطر حضور تیم اسراییل از سال 1362 تا 1372 به مسابقات بین‌المللی اعزامی نداشت . یادآور می‌شود : ساخت سالن سرپوشیده مرحوم علی حمیدی در مجموعه آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش که با پیگیری‌های فرش مشهد و همت و حمایت بزرگ مردانی ازجمله آقایان حمید مستشاری و جواد سقاء رضوی و جمعی از خیرین خوش‌نام افتتاح گردید (سال 1379) ، بستر و سکوی پرتاب قهرمانانی شد تا ورزشکاران غرورآفرین آسایشگاه فیاض بخش با رهبری بزرگانی همچون مرحوم محمد کامیاب ( قهرمان پرتاب با نیزه جهان ) و مرحوم حبیب‌الله زنیلی محاسبتی بتوانند قدرت و شایستگی‌های خود را در سطح جهان به نمایش بگذارند .

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *