×
×
جدیدترین‌‌ها

بورس همچنان در خواب زمستانی

  • کد نوشته: 101277
  • تیر 7, 1403
  • آخرین ماه فصل بهار نیز همانند دو ماه پیش از خود، برای بازار سرمایه پاییزی بود و روند خروج پول از این بازار در این ماه نیز همچنان ادامه داشت.
    بورس همچنان در خواب زمستانی

    نخست نیوز، کامیار ارباب_با محدودیت دامنه نوسان و کاهش میانگین ارزش معاملات خرد، روزهای کسالت باری را در خردادماه برای بورس ایران شاهد بودیم. باوجود اخبار مثبتی که برای بازار مخابره می‌شد اما همچنان بازار سرمایه بی‌توجه به این اخبار روزهای سردی را در این ماه پشت سر گذاشت.

    در شروع خردادماه شاخص کل بورس برروی عدد ۲,108,352 واحد قرار داشت که در پایان این ماه با افت 64,022 واحدی معادل 3 درصد به عدد ۲,044,330 رسید.

    همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان این ماه با کاهش بیش از 4 درصدی نسبت به ابتدای ماه برروی عدد 665,750 واحد آرام گرفت. در طی این ماه 80 درصد از نمادهای بازار بازدهی منفی داشتند و حدود 5,500 میلیارد تومان نیز از بازار سرمایه خارج شد.

    در بین شاخص صنایع بزرگ بازار سرمایه، دو صنعت لاستیک و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به ترتیب با 4 و 2/3 درصد افزایش تراز توانستند بیشترین بازدهی را در بین 30 صنعت بزرگ به ثبت برسانند. همچنین بیشترین ریزش تراز نیز در بین شاخص این ۳۰ صنعت، به صنعت محصولات فلزی و انبوه‌سازی با منفی 8/7 درصد تعلق گرفت و صنعت اطلاعات و ارتباطات نیز با بازدهی منفی9/6 درصدی سومین صنعت با بیشترین بازدهی منفی بود. در پایان خردادماه ارزش کل بازار بورس حدود 7,005,959 میلیارد تومان شد و ارزش دلاری بازار نیز به 121 میلیارد دلار رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *