×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد

  • کد نوشته: 100371
  • خرداد 21, 1403
  • آمریکااعلام کرد که خواستار برگزاری نشست شورای سازمان ملل و رای‌گیری درباره پیش‌نویس یک قطعنامه فوری برای «آتش‌بس فوری» در نوار غزه و آزادی اسرا شده است.
    آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد

    نخست نیوز،

    به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیت اوانس» سخنگوی هیات آمریکایی در سازمان ملل بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: آمریکا خواستار رای‌گیری در شورای امنیت و حمایت از پیشنهادی که روی میز قرار دارد، شده است.

    آمریکا در این قطعنامه پیشنهادی یک صفحه ای که روز شنبه هفته گذشته به شورای امنیت ارسال کرد، به دنبال حمایت بین المللی است.

    در این پیش‌نویس ضمن استقبال از آتش‌بس که آن را برای اسرائیل «قابل قبول» توصیف کرده، از حماس می‌خواهد که آن را پذیرفته و از هر دو طرف می‌خواهد شرایط عنوان شده را بدون تاخیر و بی قید و شرط به طور کامل اجرا کنند.

    برخی جزئیات این پیشنهاد شامل آتش بس کامل در نوار غزه به عنوان بخشی از مرحله یک و پایان دائمی خصومت ها با توافق دو طرف مرحله دوم را شامل می شود.

    پس از ارائه قطعنامه پیشنهادی امریکا برای آتش بس در غزه، روسیه و چین ضمن مخالفت با آن نسبت به قبول متن این قطعنامه از سوی رژیم صهیونیستی پرسش هایی را مطرح کردند. الجزایر نیز به عنوان تنها عضو عرب این شورا از مخالفان پیشنهاد آمریکاست.

    به گفته دیپلمات‌های روس و چین، برخی از اعضای شورای امنیت پرسش هایی را در مورد اینکه آیا اسرائیل واقعا این طرح را پذیرفته مطرح کرده و از این نهاد بین الملل خواسته اند تا به درخواستی که در ماه مارس برای آتش‌بس فوری و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا مطرح شد، پایبند باشد.

    در این میان، روسیه نیز اصلاحاتی را در متن پیشنهادی آمریکا ارائه کرده که شامل درخواست از حماس و اسرائیل برای پذیرش این پیشنهاد و درخواست آتش‌بس فوری، بدون قید و شرط و دائمی است.

    مسکو همچنین در متن اصلاحی خود خواسته است که مرحله یک آتش‌بس تا زمانی که مذاکرات در مورد فاز دوم ادامه دارد، پابرجا بماند.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *