×
×
جدیدترین‌‌ها

زندگی در پادشاهی سرد روسیه چگونه است؟
سردترین شهر جهان با دمای منفی ۶۲ درجه

  • کد نوشته: 95083
  • فروردین 2, 1403
  • یاکوتسک بزرگترین شهر جهان است که بر روی یخبندان دائمی ساخته شده و لقب پادشاهی سرد روسیه را از آن خود ساخته است. با این وجود، زندگی برای ساکنان آن شهر به روال عادی خود ادامه می ‌یابد با کودکانی که هر روز برای حضور در مدرسه در مقابل سرما مقاومت می کنند.
    سردترین شهر جهان با دمای منفی ۶۲ درجه

    نخست نیوز، برای دسترسی به آب آشامیدنی ساکنان باید به رودخانه بروند و یک قطعه یخ را جدا کنند و آن را به خانه بیاورند و بگذارند تا ذوب شوند. همان طور که در شهر قدم می زنید مردم محلی را می توان دید که میوه ها و گوشت های شان را از پنجره آویزان می کنند زیرا این کار از داشتن یک فریزر با فناوری بالا موثرتر است. در حالی که در حدود 450 کیلومتری جنوب دایره قطب شمال قرار دارد آب و هوای آنجا هر فردی را وادار می سازد تصور کند که در قلب منطقه یخی قطبی قرار گرفته است.

    صحبت از شهر یاکوتسک در شرق سیبری است که به طور گسترده به عنوان سردترین شهر جهان قلمداد می شود. این بدان خاطر است که دمای هوا در یاکوتسک به طور مرتب در زمستان به منفی 50 درجه سانتی گراد می رسد.

    با این وجود، آب و هوای سرد برای مردم آن منطقه که سابقه چندین دهه زندگی در جبهه آب و هوایی شدید را دارند با کم ترین دمای ثبت شده در منفی 64.4 درجه سانتی گراد موضوع تازه ای نیست. جمعیت ساکنان آن شهر 355443 است که تقریبا به اندازه جمعیت شهر لستر در انگستان می باشد و ساکنان آنجا محبور هستند در تمام طول سال لباس های ضخیم بپوشند زیرا دما به شدت زیر صفر است.

    منبع فرارو

    برچسب ها سردترین شهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *